جاستین ترودو نگران بازگشت ترامپ به کاخ سفید

کدخبر: ۶۲۲۸۶۳
اقتصادنیوز: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت که اگر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز شود، شرایط برای دولت کانادا دشوار خواهد شد.
جاستین ترودو نگران بازگشت ترامپ به کاخ سفید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا عنوان کرده است که اگر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر پیروز شود، شرایط برای دولت کانادا دشوار خواهد شد.

ترودو ضمن ابراز نگرانی از بازگشت دوباره ترامپ به قدرت، شکل‌گیری چنین وضعیتی را یک «گام رو به عقب» برای کانادا عنوان کرده و گفته است شکل‌گیری شرایط این چنینی زندگی را برای کانادا دشوار می‌سازد.

اظهارات ترودو در باب ترامپ در حالی مطرح می‌شود که وی در اولین دوران چهار ساله ریاست‌جمهوری ترامپ در کاخ سفید روابط پرتنشی را با وی داشت. طوری که ترامپ در سال 2018، ترودو را به ضعیف بودن و دروغ‌گویی متهم کرد.

ترودو در این رابطه در اظهاراتی عنوان کرد که ریاست جمهوری ترامپ در دوره اول برای کانادا آسان نبوده است و اگر این روند باز هم تکرار شود، وضیت به همین صورت خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال روی کار آمدن ترامپ عنوان کرد: حتی نمی‌توان یک روزی را تصور کرد که کار کردن با آمریکایی‌ها آسان باشد. با این حال مسوولیت اصلی هر نخست وزیری، نمایندگی و دفاع از منافع کاناداست و ما به خوبی طی چند سال گذشته این کار را انجام داده‌ایم.

نگرانی ترودو از روی کار آمدن ترامپ در حالی مطرح می‌شود که طبق نتایج یک نظرسنجی که به تازگی در این کشور انجام شد، حدود دو سوم از کانادایی‌ها عنوان کردند که دموکراسی آمریکا با روی کار آمدن دوباره ترامپ در قدرت نمی‌تواند برای چهار سال دیگر هم دوام آورد و نیمی از آنها هم عنوان کردند که به باورشان ایالات متحده آمریکا در حال تبدیل شدن به یک کشور اقتدارگرا و مستبد است.

به گفته ترودو، پیروزی ترامپ «یک قدم رو به عقب» و یک پیروزی برای پوپولیسمی است که سرشار از خشم و اندوه بسیاری است. بدون اینکه لزوما راه‌حلی داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین اختلاف نظرات میان ترامپ و ترودو بر سر موضوعات مبارزه با تغییرات اقلیمی در جهان است. چیزی که ترامپ تاکنون علاقه چندانی برای توجه و یا رسیدگی به آن از خود نشان نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید