واکنش سوئیس به انتقاد روسیه از برگزاری مذاکرات صلح اوکراین

کدخبر: ۶۲۳۱۷۰
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور سوئیس با گفتن این که کشورش همواره طرفدار قوانین بین‌المللی و در سمت جمعیت غیرنظامیان بوده است، به انتقادهای روسیه از برگزاری نشست صلح اوکراین در سوئیس واکنش نشان داد.
واکنش سوئیس به انتقاد روسیه از برگزاری مذاکرات صلح اوکراین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «یولا امهرد» رئیس‌جمهور سوئیس انتقادهای مسکو درباره برگزاری احتمالی نشست صلح به میزبانی سوئیس با هدف پایان دادن به جنگ روسیه-اوکراین را رد کرد.

 

خبرگزاری آناتولی در این باره گزارش کرد که امهرد در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، در جمع خبرنگاران تاکید کرد که سوئس همواره طرفدار قوانین بین‌المللی حقوق بشر بوده است.

خبر مرتبط
حمله هکری اوکراین به یک شرکت ساخت و ساز ارتش روسیه

اقتصادنیوز : یک منبع اوکراینی گفت که هکرهای گروه Blackjack که وابسته به سرویس امنیتی اوکراین است، به یک شرکت دولتی روسیه که کار ساخت و ساز برای ارتش روسیه را برعهده دارد، نفوذ و بیش از ۱.۲ ترابایت داده را دانلود کرده‌اند.

او در این باره گفت: «وقتی در سمت جمعیت غیرنظامی باشید، در سمت درستی هستید.»

روسیه بارها از سوئیس به دلیل «خارج شدن از بی‌طرفی» پس از درگرفتن جنگ اوکراین انتقاد کرده و گفته است چنین نشستی «بیهوده و مضر» خواهد بود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که در سفری رسمی به برن، پایتخت سوییس سفر کرده بود، در 15 ژانویه با امهرد دیدار کرد.

زلنسکی در یک نشست خبری مشترک گفته بود برنامه‌ریزی با سوئیس برای برگزاری این نشست صلح  در 16 ژانویه آغاز می‌شود.

رییس‌جمهور اوکراین گفت تنها کشورهایی که از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می‌کنند، به این نشست دعوت خواهند شد و روسیه در این مذاکرات شرکت نمی‌کند اما ابراز امیدواری کرد که چین در آن شرکت کند.

امهرد با تاکید بر این که سوئیس از این روند صلح حمایت می‌کند، گفت «من بر آمادگی سوئیس برای ترتیب دادن این کنفرانس تاکید کردم. ما توافق کردیم که جزئیات رویکرد آتی موفقیت‌آمیز بودن این روند، مورد بررسی عمیق قرار خواهد گرفت.»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید