اطلاعیه سنتکام درباره حمله موشکی بزرگ به عین‌الاسد!

کدخبر: ۶۲۳۴۶۰
اقتصادنیوز: سنتکام درباره حمله موشکی بی‌سابقه مقاومت عراق به عین‌الاسد اطلاعیه صادر کرد.
اطلاعیه  سنتکام درباره حمله موشکی بزرگ به عین‌الاسد!

به گزارش اقتصادنیوز «ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا» می‌گوید در پی حمله موشکی و راکتی مقاومت عراق به پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق، شماری از نظامیان آمریکایی «تحت ارزیابی آسیب مغزی» قرار گرفته‌اند.

 

سازمان سنتکام در پی حمله موشکی و راکتی بی‌سابقه و گسترده مقاومت عراق به پایگاه نظامیان آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد، بیانیه‌ای صادر کرد.

منابع خبری عراقی عصر شنبه گزارش دادند در این حمله ۴۰ راکت و موشک به سمت پایگاه عین‌الاسد در غرب عراق شلیک شده است.

سنتکام در بیانیه بامداد یکشنبه خود، ضمن اتهام‌زنی به ایران آورده که «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در غرب عراق چندین موشک بالستیک و راکت به سمت پایگاه هوایی عین‌الاسد شلیک کردند».

ایران بارها وجود «نیروهای نیابتی» در منطقه را رد و اعلام کرده نیروهای مقاومت در راستای منافع کشورهای خود اقدام می‌کنند.

این سازمان در روایت خود از ماجرا همچنین می‌گوید اغلب موشک‌ها و راکت‌ها توسط سامانه‌های پدافندی مستقر در عین‌الاسد رهگیری شدند اما برخی از آن‌ها به پایگاه برخورد کرده‌اند.

سنتکام خبر داده «ارزیابی خسارت‌ها در حال انجام است» و در این حمله «شماری از پرسنل آمریکا تحت ارزیابی آسیب‌های مغزی قرار گرفته‌اند و حداقل یک نیروی نظامی عراقی هم مجروح شده است».

پنتاگون خبر داده از ۱۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۴۴ بار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه حمله شده است.

مقاومت اسلامی عراق هم اعلام کرده تا زمان پایان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه با حمایت تمام‌قد آمریکا، به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکا و همچنین مواضع رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید