گاف عجیب ترامپ درباره هیلی؛ تردید درباره سلامت ذهنی رئیس‌جمهور سابق!

کدخبر: ۶۲۳۴۶۱
اقتصادنیوز: نیکی هیلی از گاف ترامپ درباره او به صورت ویژه‌ای بهره برداری کرد.
گاف عجیب ترامپ درباره هیلی؛ تردید درباره سلامت ذهنی رئیس‌جمهور سابق!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا «نیکی هیلی» نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پس از گاف رقیب خود که او را با رئیس مجلس نمایندگان پیشین اشتباه گرفته بود، سلامتی ذهنی ساکن پیشین کاخ سفید را زیر سوال برد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که بارها گاف‌ها و حرکات عجیب «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به باد انتقاد و تمسخر گرفته است، این بار خودش مرتکب اشتباه شد و گفت «نیکی هیلی» در توقف شورش ششم ژانویه و حمله به کنگره ناکام ماند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در حالی که چند روز قبل از انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت نیوهمپشایر برای هواداران خود سخنرانی می‌کرد، هیلی را با «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا اشتباه گرفت.

ترامپ درباره شورش هوادارانش گفت: «هیلی مسئول امنیت بود. ما به او حضور ۱۰ هزار نیروی امنیتی را پیشنهاد دادیم اما او رد کرد. آن‌ها نمی‌خواهند درباره این موضوع صحبت کنند».

هیلی هم که حضور در سازمان ملل به‌عنوان سفیر و نماینده آمریکا را در کارنامه دارد، از این گاف ترامپ نهایت استفاده را برد و روز شنبه گفت او مسئول امنیت در کنگره نبود و حتی در آن زمان منصبی نداشت.

هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی درباره این گاف ترامپ، به رئیس سابق خود کنایه زد و گفت: «آن‌ها می‌گویند او دست‌پاچه شده است و درباره موضوع دیگری حرف می‌زد. من از این نگران هستم وقتی که با فشار ریاست‌جمهوری مواجه می‌شوید، نمی‌توانیم شخص دیگری را داشته باشیم که این پرسش را مطرح کنیم آیا آن‌ها از نظر ذهنی برای انجام این کار آماده هستند یا خیر».

ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان بارها سلامتی ذهنی بایدن ۸۱ ساله را زیرسوال برده‌اند و درباره اینکه بتواند در دوره دوم هم در کاخ سفید حضور داشته باشید، ابراز تردید کرده‌اند.

این اظهارات هیلی که روز شنبه ۵۲ ساله شد در حالی است که او گفته نامزدهای بالای ۷۵ سال باید آزمایش توانمندی ذهنی را پشت‌سر بگذارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید