هشدار جدی عربستان درباره تشدید تنش در دریای سرخ

کدخبر: ۶۲۳۵۳۸
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه عربستان نگرانی کشورش را از اینکه تنش‌ها در دریای سرخ در پی حملات تلافی‌جویانه نیروهای یمنی و آمریکا از کنترل خارج شده و به تشدید و گسترش درگیری‌ها منجر شود، ابراز کرد.
هشدار جدی عربستان درباره تشدید تنش در دریای سرخ

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، «فیصل بن فرحان» در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: ما بسیار نگران هستیم. همانطور که می‌دانید، ما دوران بسیار سخت و خطرناکی را در منطقه سپری می‌کنیم و به همین دلیل است که خواستار توقف تشدید تنش‌ها هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه گفتگو با «فرید زکریا» خبرنگار این شبکه همچنین تأکید کرد که کشورش به آزادی کشتیرانی بین المللی اعتقاد راسخ دارد و می‌خواهد تنش‌ها را در منطقه آرام کند.

خبر مرتبط
پیش بینی روسیه درباره تاثیر ناآرامی‌های دریای سرخ بر قیمت جهانی نفت!

اقتصادنیوز : خبرگزاری اسپوتنیک روسیه پیش بینی کرد که در ماه‌های آینده با ادامه تنش‌ها در دریای سرخ بین قدرت‌های جهانی و جنبش انصارالله یمن، قیمت نفت خام دستخوش تحولات جدی خواهد شد.

بن فرحان تصریح کرد: ما البته به شدت به آزادی ناوبری دریایی اعتقاد داریم. این چیزی است که باید از آن محافظت شود. ما همچنین باید از امنیت و ثبات منطقه محافظت کنیم. بنابراین ما روی آرام کردن اوضاع تا حد امکان متمرکز هستیم.

تنش‌ها در دریای سرخ از زمانی که نیروهای یمنی برای اعلام حمایت از مردم غزه مستقیماً یک کشتی آمریکایی را در ۹ ژانویه هدف قرار دادند، وارد مرحله تشدید قابل توجهی شده است.

ارتش یمن اعلام کرده است که عملیات علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی تا زمان توقف تجاوزات این رژیم به نوار غزه ادامه خواهد یافت.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید