واکنش مسکو به سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه/ اقدامی وحشیانه و جنون آمیز بود

کدخبر: ۶۲۴۲۵۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه گفت اقدام اوکراین در سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-76 در منطقه بلگورود، اقدامی وحشیانه و جنون‌آمیز بود.
واکنش مسکو به سرنگونی هواپیمای نظامی روسیه/ اقدامی وحشیانه و جنون آمیز بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به سقوط هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ این کشور که حامل اسرای اوکراینی به منطقه بلگورود برای تبادل بود، گفت اوکراین مسؤول این سرنگونی است و آن را اقدامی وحشیانه و جنون‌آمیز خواند. مسکو همچنین امکان هر گونه توافق را زیر سوال برد. 

پیش‌تر یک قانونگذار روس گفت که ارتش اوکراین مسؤول ساقط کردن این هواپیماست و این اقدام با استفاده از موشک‌های آمریکایی یا آلمانی ارسالی به اوکراین برای استفاده علیه روسیه انجام شده است. 

خبر مرتبط
فوری/ سقوط یک هواپیمای نظامی روس با 76 سرنشین+ فیلم

کانال تلگرامی شبکه تلویزیونی راشا تودی خبر داد که یک فروند هواپیمای ایلیوشین ۷۶ حامل اسیران اوکراینی در منطقه بلگورود سقوط کرد.

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه از سقوط هواپیمای ترابری نظامی حامل اسرای اوکراینی در منطقه بلگورود هم‌مرز با اوکراین خبر داد. اسپوتنیک به نقل از این وزارتخانه گزارش داد در هواپیمای مذکور ۶۵ پرسنل نظامی اسیر شده اوکراین بودند که برای مبادله به منطقه بلگورود منتقل می‌شدند. طبق این گزارش، در این هواپیما همچنین شش خدمه و سه نفر دیگر حضور داشتند. 

بعد از اخبار اولیه، فرماندار منطقه بلگورود ویاچسلاو گلادکوف مرگ همه سرنشینان هواپیمای ایل-۷۶ را تایید کرد. 

در پی این حادثه، رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که نیروهای پدافند هوایی اوکراین یک هواپیمای روسی ایل-۷۶ را بر فراز بلگورود سرنگون کردند اما بعد گزارش‌های خود را ویرایش کردند. 

به گفته عضو دوما (رئیس کمیته دفاعی) آندری کارتاپولوف، جت دوم ایل-۷۶ با ۸۰ اسیر در حال پرواز بود، اما پس از سرنگونی جت اول تغییر مسیر داد.

منطقه بلگورود روسیه هم‌مرز با اوکراین در ماه‌های اخیر مورد حمله مکرر این کشور قرار گرفته، از جمله حمله موشکی دسامبر اوکراین که منجر به کشته شدن ۲۵ نفر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید