افشاگری منابع اطلاعاتی انگلیس از یک هواپیمای جدید پیرفته روس‌ها!

کدخبر: ۶۱۰۹۲۷
اقتصادنیوز: منابع اطلاعاتی انگلیس فاش کردند که روسیه قصد دارد از یک هواپیمای پیشرفته تجسسی برای امن‌تر کردن حریم هوایی خود استفاده کند.
افشاگری منابع اطلاعاتی انگلیس از یک هواپیمای جدید پیرفته روس‌ها!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع اطلاعاتی انگلیس روز یکشنبه فاش کردند که روسیه قصد دارد از یک نوع هواپیمای تجسسی با قابیت پرواز در ارتفاع ۷۰ هزار پایی استفاده کند.

به گزارش وبگاه «یوروپرس» دستگاه اطلاعاتی انگلیس فاش کرده  که روسیه در نظر دارد هواپیمای شناسایی ارتفاع بالا «ام-55 میستیک» را به خدمت بازگرداند تا قابلیت دریافت اطلاعات، نظارت و شناسایی اهداف را افزایش دهد.

این هواپیما با سقف عملیاتی بیش از ۷۰۰۰۰ پا، به عنوان یک سکوی تحقیقاتی علمی مورد استفاده قرار گرفته است.  اخیرا مشاهده شده است که یک غلاف شناسایی نظامی را حمل می‌کند که برای استفاده در هواپیماهای جنگنده روسی ساخته شده است.

نیروی هوایی روسیه چند هواپیمای ام-۵۵ دارد. این هواپیمای تجسسی اولین بار در سال ۱۹۸۸ پرواز کرد. پیش بینی می‌شود که در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین این هواپیما به خدمات خط مقدم بازگردانده شود.

این هواپیما حریم هوایی روسیه را مقابل اوکراین امن‌تر نگه خواهد داشت. ماموریت این هواپیما مشابه با ماموریت «یو- ۲» آمریکاست.

در تحولی دیگر، روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد اوکراینی را بر فراز یک منطقه شهری در «مسکو» پایتخت این کشور سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «سرگئی سوبیانین» فرماندار مسکو گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی این پهپاد مهاجم را بر فراز منطقه "بوگورودسکویه" سرنگون کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید