یک سیاستمدار ترور شد/ انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در اوکراین

کدخبر: ۶۰۸۷۸۷
اقتصادنیوز: یک خودروی بمب‌گذاری شده سیاستمدار حامی روسیه امروز در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین منفجر شد.
یک سیاستمدار ترور شد/ انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل فیلیپوننکو، معاون شورای مردمی پارلمان محلی لوهانسک که از حامیان روسیه بود در این سوء قصد به شدت زخمی  و کشته شد.

پسر این سیاستمدار به خبرگزاری لوهانسک که توسط مقامات مستقر در مسکو اداره می‌شود، گفت: یک بمب در خودروی میخائیل فیلیپوننکو منفجر شد که این انفجار معاون شورای مردمی پارلمان محلی لوهانسک را به شکل مرگباری زخمی کرد که در نهایت موجب مرگ وی شد.

کی یف نیز هنوز در مورد بمب گذاری خودروی میخائیل فیلیپوننکو واکنشی نشان نداده است.

فیلیپوننکو رئیس سابق نظامیان محلی لوهانسک - ارتش جدایی طلب مورد حمایت مسکو بود که از سال ۲۰۱۴ علیه کی یف می‌جنگید.

شورای مردمی پارلمان محلی لوهانسک، یکی از چهار منطقه اوکراینی است که روسیه سال گذشته آن‌ها را به اراضی خود الحاق کرده است.

رسانه‌های روسی عکس‌هایی از یک خودرو را که در کنار جاده پارک شده بود، با خونی که روی صندلی راننده ریخته شده بود، منتشر کردند که به گفته آن‌ها عواقب حمله بود.

از زمان آغاز درگیری در فوریه ۲۰۲۲، چندین حامی برجسته عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین و مقامات مستقر در مسکو در مناطق الحاقی هدف حمله قرار گرفته اند و ترور شده اند.

ماه گذشته اولگ تزاریوف، سیاستمدار طرفدار کرملین که طبق گزارش‌ها مسکو او را برای هدایت یک منطقه در مناطق الحاقی انتخاب کرده بود، در هتل خود در شبه جزیره کریمه -که به خاک روسیه ضمیمه شده است- از یک حمله جان سالم به در برد.

مسکو، عوامل سرویس مخفی اوکراین را پشت پرده این حملات معرفی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید