سید حسن خمینی: از کنار یک دردمند به سادگی عبور نکنیم

کدخبر: ۶۲۵۵۱۴
اقتصادنیوز : حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی امروز در مراسم تجدید میثاق دولت‌ با آرمان‌های امام خمینی(س) گفت که همه داستان همین است؛ ایمان و درد مردم و فقر داشتن، از کنار یک دردمند به سادگی عبور نکردن؛ این را باید به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
سید حسن خمینی: از کنار یک دردمند به سادگی عبور نکنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، جت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه تقابل بین خیر و شرّ در قرآن به «ایمان» و «داشتن درد مردم» بر می‌گردد، گفت: مهم این است که در کنار ایمان به خدا، به درد مردم رسیدگی شود. دوستان در دولت بسیار به این فرصت و وظیفه توجه دارند، حالا که کار دست مؤمنان هست و در رأی دولت هم یکی از مؤمنان وجود دارد، همت و توجه بیش از حد به بحث معیشت مردم و طعام مسکین بحث بسیار مهمی است.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق هیأت دولت با آرمان‌های امام خمینی(س)، گفت: در تقابل بین خیر و شرّ در قرآن نهادی به نام بهشت و نهادی به نام جهنم تصویر شده است. بهشت با زیبایی‌های بسیار در قرآن مانند یک کارت پستال برای مؤمنین ترسیم می‌شود و در مقابل تصویری که صادر می‌کند از گروهی است که سرهای آنها پایین است و شرمنده هستند. کسی که نامه اعمالش را به دست چپش می‌دهند، می‌گوید هیچ مال و قدرت به درد من نخورد.

وی با تأکید بر اینکه تقابل بین خیر و شرّ در قرآن به «ایمان» و «داشتن درد مردم» بر می‌گردد، افزود: مهم این است که در کنار ایمان به خدا، به درد مردم رسیدگی شود. دوستان در دولت بسیار به این فرصت و وظیفه توجه دارند، حالا که کار دست مؤمنان هست و در رأی دولت هم یکی از مؤمنان وجود دارد، همت و توجه بیش از حد به بحث معیشت مردم و طعام مسکین بحث بسیار مهمی است.

سید حسن خمینی با تأکید بر اینکه «وای به حال کسی که ظلم کند»، اظهار داشت: امروز نماد ظلم در جامعه ما رژیم منحوس صهیونیستی است. واقعا ملاک انسانیت در جهان تبدیل شده به اینکه ما ببینیم افراد نسبت به این رژیم و این غده سرطانی چگونه موضع می‌گیرند. البته کشته شدن هیچ کسی در دنیا مطلوب کسی نیست؛ در کشته شدن سه نفر آمریکایی دنیا باید به عزا بنشیند و 26 هزار نفر جلوی چشم دنیا در غزه پاره پاره شدند، تبدیل به حقی می‌شود و بقیه هم سکوت می‌کنند؛ و این روزگار ما است.

وی ادامه داد: امروز هر مسأله‌ای که بخواهد داستان رژیم صهیونیستی را به حاشیه ببرد و مسأله دیگری را جانشین توجه به غزه کند، یک انحراف است. هیچ چیزی در ذهن جامعه جهانی نباید بتواند جای این جنایت عجیب و به تعبیری «نسل‌کشی» را بگیرد؛ که ان شاء الله در دادگاه بین‌المللی ثابت شود و مقدماتش فراهم شده است. خطوط دیگری که ولو در قالب‌های دیگری شکل می‌گیرند، انحراف از این مسأله مهم است.

یادگار امام با اشاره به اینکه یکی از جلوه‌های مهم ظلم رژیم ستمشاهی بوده، گفت: اصل انقلاب برای تقابل با این ستم بوده که حقوق را پاس نمی‌داشتند. البته «ایمان به خدا» هم نداشتند؛ یعنی نه ایمان به خدا داشتند و نه از عدالت بهره‌ای برده بودند. اگر ملت ایران 45 سال قبل این کار مهم را کرد، وجدان عمومی بر این بود که رژیم بر سر کار کمترین بهره‌ای از عدالت و انسانیت ندارد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید