واکنش یک مقام فلسطینی به طرح پیشنهادی محرمانه پاریس

کدخبر: ۶۲۵۵۷۷
اقتصادنیوز: معاون دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین در سخنانی نسبت به پیش‌نویس توافق پیشنهادی نشست محرمانه پاریس برای توقف جنگ در غزه و تبادل اسرا هشدار داد و هدف آن را از بین بردن مقاومت ارزیابی کرد.
واکنش یک مقام فلسطینی به طرح پیشنهادی محرمانه پاریس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جنبش مردمی برای آزادی فلسطین در این باره اظهار داشت: ما نسبت به آنچه در نشست پاریس پیشنهاد شد هشدار می‌دهیم و آن را یک سیاه نمایی برای از بین بردن مقاومت ملت ما و مسئله آنها می‌دانیم.

خبر مرتبط
پا در میانی پاریس برای آتش‌بس در غزه/ جزییات پیشنهاد صلح سه مرحله‌ای

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز به نقل از یک مسوول بلندپایه در حماس از جزئیات پیشنهادها در پاریس پیرامون تبادل اسرا میان این جنبش و اسرائیل پرده برداشت.

وی گفت: یک اجماع ملی وجود دارد و بر امتناع از بررسی ایده‌هایی تاکید دارد که توقف کامل تجاوز را تضمین نمی‌کند.

مزهر افزود: هدف از تحرکات آمریکا و غرب تحمیل تسلیم بر ملت فلسطین، مقاومت آنها و رهایی دشمن از مخمصه مزمن خود در نوار غزه است.

خبر مرتبط
واکنش حماس به نشست محرمانه در پاریس!

اقتصادنیوز : در پی برگزاری نشست محرمانه‌ای در پاریس با محوریت دستیابی به توافق برای توقف جنگ در غزه و ارائه پیش‌نویس توافق صورت گرفته به جنبش حماس، این جنبش اعلام کرد که طی روزهای آتی به تفاهمات صورت گرفته پاسخ خواهد داد.

این مقام فلسطینی ادامه داد: نشست پاریس راه حل جدی برای توقف تجاوز علیه ملت ما ارائه نکرد، بلکه رویکردی سیاسی برای خدمت به اهداف رژیم اشغالگر و ادامه جنگ نسل‌کُشی علیه ملت ما است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که به تازگی منابع خبری از دستیابی میانجیگران به توافقی برای تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی و همچنین برقراری آتش‌بس در نوار غزه خبر داده‌اند.

خبر مرتبط
واکنش پاریس به تشدید درگیری‌ها در غزه/ درخواست دولت مکرون برای برقراری فوری آتش‌بس

دولت فرانسه بر درخواست خود برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

بر پایه این گزارش‌ها، توافق مذکور در جریان نشست محرمانه یکشنبه با حضور نمایندگان آمریکا رژیم صهیونیستی مصر و قطر در پاریس حاصل شده‌است.

در همین راستا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ظهر سه‌شنبه اعلام کرد که مقام‌های این جنبش برای بررسی «توافق چارچوب» برآمده از نشست اخیر در شهر پاریس و الزام‌های اجرای آن به منظور آتش بس در غزه به قاهره دعوت شده‌اند و اولویت این جنبش، پایان دادن به تجاوزگری رژیم و خروج کامل ارتش صهیونیستی از نوار غزه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی