جزئیاتی از یگان پرتلفات ارتش صهیونیستی

کدخبر: ۶۲۵۸۳۹
اقتصادنیوز: شلداگ، یگان پرتلفات در حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه است.
جزئیاتی از یگان پرتلفات ارتش صهیونیستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اخیرا در درگیری‌های رزمندگان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در شمال غزه، یکی از برجسته‌ترین افسران یگان شلداگ به هلاکت رسید.

یگان شلداگ نیروهای ویژه تکاوری نیروی هوایی ارتش اسرائیل است و کار اصلی آن انجام ماموریت‌های جنگی در پشت خطوط دشمن است. این یگان، یگان ۵۱۰۱ است که به شالداگ (پرنده شکارچی شاه ماهی) نیز معروف است و مقر آن در پایگاه هوایی«بالماخیم» قرار دارد و یک افسر با درجه سرهنگ آن را فرماندهی می‌کند.

به نقل از المیادین، این یگان یکی از چهار یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که آموزش‌های ویژه می‌بینند و از تجهیزات ویژه نیز برخوردارند.

سه یگان ویژه دیگر ارتش رژیم صهیونیستی یگان تکاوری«شایتت۱۳» نیروی دریایی، یگان ویژه ۶۶۹ که ماموریت اصلی آن امداد رسانی و انتقال زخمی‌ها از خاک دشمن است و آخری، یگان فوق ویژه «سایرت ماتکل» متعلق به ستادکل فرماندهی ارتش است.

از جمله وظایف یگان شلداگ انجام عملیات سری، عملیات جستجو و نجات نظامیان، نجات اسرا، فعالیت در جنگ‌های نامنظم، نفوذ در خاک طرف مقابل، انجام عملیات اطلاعاتی نظامی و امنیتی در شرایط سخت و پیچیده، جاسوسی در داخل خاک دشمن و همچنین انجام عملیات تخریبی است.

نیروهای شلداگ معمولا بدون اینکه در فضاهای جنگی رصد و رهیگری شوند در مناطق انجام عملیات مستقر می‌شوند.

نظامیان و افسران این یگان را می‌توان از سلاح آن‌ها که با دیگر یگان‌ها متفاوت است می‌توان تشخیص داد؛ آن‌ها معمولا اسلحه«M16» یا «M4A1» دارند  و مجهز به نارنجک‌انداز«M203» نیز هستند.

نیروهای یگان شلداگ در حین انجام عملیات ویژه مجهز به کلت‌های «Glock17» و قناصه«Mauser SR» هستند.

این یگان در سال ۱۹۷۴ و در پی جنگ اکتبر ۱۹۷۳ تاسیس شد که در ابتدا قرار بود بخشی از یگان«سایرت ماتکل» باشد اما بعدها به نیروهای هوایی ارتش اسرائیل انتقال داده شد.

بر اساس این گزارش، در نوامبر گذشته و در جریان نبردهای مقاومت فلسطین در غزه تعداد زیادی از نیروهای این یگان کشته شدند.

گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اخیرا اعلام کرد که در منطقه تل‌الهوی واقع در غرب غزه یکی از افسران برجسته این یگان را به هلاکت رسانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید