ادعای عجیب پوتین درباره سلاح‌های روسیه!

کدخبر: ۶۲۵۹۳۷
اقتصادنیوز: رییس‌جمهور روسیه با اشاره به سرعت تولید تسلیحات نقطه‌زن در این کشور تأکید کرد که سلاح‌های روسی نسبت به سلاح‌های کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برتری دارند.
ادعای عجیب پوتین درباره سلاح‌های روسیه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «ولادیمیر پوتین»، رییس‌جمهور روسیه امروز جمعه در نشست «همه چیز برای پیروزی» در شهر تولای این کشور با اشاره به «سرعت و کیفیت مطلوب صنعت دفاعی روسیه» تأکید کرد که تسلیحات روسیه آشکارا نسبت به سلاح‌های ناتو برتری دارند.

راشاتودی گزارش داد، وی با بیان اینکه «برای موفقیت در میدان نبرد باید به سرعت به ابزارهای تسلیحاتی و شناسایی دشمن واکنش نشان داد و آنها را سرکوب کرد» گفت که انواع سلاح ها و تجهیزات زرهی، فناوری موشکی و سلاح های دقیق، کیفیت و کمیت با سرعت خوبی تامین می شود.

خبر مرتبط
ناتو درگیری هسته‌ای با روسیه را شبیه‌سازی می‌کند

اقتصادنیوز: کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در رزمایش‌ بزرگ جاری خود درگیری هسته‌ای با روسیه را شبیه‌سازی خواهند کرد.

وی همچنین افزود که «سامانه پدافند هوایی «پانتسیر» با اقبال گسترده ای از سوی کشورهای خارجی رو به روست و روسیه سال گذشته میلیاردها دلار تجهیزات نظامی به خارج از کشور عرضه کرد.

رییس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخان خود با اشاره به تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که «اربابان نئونازی‌های اوکراین، آنها را برای ادامه درگیری تحت فشار قرار می دهند.»

پوتین با اشاره به حمله ماه گذشته نیروهای اوکراینی به امدادگران در منطقه دونتسک تأکید کرد که نیروهای مسلح اوکراین به یک سازمان تروریستی تبدیل شده‌اند و عمداً به آمبولانس‌ها حمله می‌کنند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه تأکید کرد که ائتلاف نظامی ناتو را آمریکا کنترل و هدایت می‌کند و این ائتلاف ذابزاری برای رویارویی و تهدیدی برای روسیه است. وی همچنین تأکید کرد که مسکو درباره نحوه برخورد با ناتو تدابیر مناسب را اتخاذ می‌کند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه درباره تازه‌ترین تحولات جنگ در اوکراین گفت: ضد حمله ناموفق و شکست در میدان نبرد کی یف را به سمت افزایش رویارویی‌های داخلی سوق می‌دهد؛ به میزان موفقیت‌های روسیه در عملیات نظامی این رویارویی نیز افزایش می‌یابد دیمیتری پسکوف همچنین به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اسعفای فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین اشاره کرد و دراین‌باره افزود: گزارش‌ها درباره استعفای زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را دنبال می‌کنیم؛ همانطور که واضح است رژیم کی یف با مشکلات بسیاری مواجه است.

دیروز سه‌شنبه «سرگئی نیکیفوروف» سخنگوی مطبوعاتی ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، گزارش‌های اخیر درباره استعفای «والری زالوژنی»، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین را تکذیب کرد. وی در جمع خبرنگاران گفت: قطعاً خیر. رییس جمهور فرمانده کل قوا را برکنار نکرده است.»

هم‌زمان وزارت دفاع اوکراین نیز با انتشار بیانیه‌ای استعفای والری زالوژنی را تکذیب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۸ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید