راستی آزمایی اظهارات ترامپ در باره حمله ایران به عین الاسد توسط CNN

کدخبر: ۶۲۶۶۲۸
اقتصادنیوز: رسانه امریکایی «سی‌ان‌ان» در گزارشی به دروغ پردازی اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین امریکا درباره حمله نظامی ایران به پایگاه امریکایی «عین الاسد» پرداخت و در یک راستی آزمایی ثابت کرد که او این ادعاها را با هدف بهره برداری‌های انتخاباتی مطرح کرده است.
 راستی آزمایی اظهارات ترامپ در باره حمله ایران به عین الاسد توسط CNN

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه ایران نوشت: او در گفت‌و‌گویی با «فاکس نیوز» در این رابطه مدعی شده است که ایران عمداً در سال ۲۰۲۰ در انتقام از به شهادت رسیدن سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس توسط واشنگتن، از حمله به پایگاه «عین الاسد» خودداری کرد. «ترامپ» در این رابطه به دروغ گفت: ایرانی‌ها به من زنگ زدند که بگویند قرار است یک مکان خاص را هدف قرار دهیم اما نمی‌خواهیم آن (عین‌الاسد) را بکوبیم. قرار است خارج از آنجا حمله موشکی صورت بگیرد.

شبکه «سی‌ان‌ان» با راستی آزمایی ادعاهای واهی ترامپ تصریح کرد که ادعا‌های او مبنی بر اینکه موشک‌های ایران به پایگاه عین‌الاسد برخورد نکرد، دروغ است زیرا همان‌طور که واشنگتن‌پست اواخر سال گذشته در بخش حقیقت‌یابی خود تصریح کرد، ۱۱ موشک ایران در حمله انتقام‌جویانه به عین الاسد برخورد کرد. از طرف دیگرتصاویر ماهواره‌ای، برخورد موشک‌های ایران به پایگاه عین الاسد را تأیید کردند و پنتاگون و بازدید خبرنگار سی‌ان‌ان از پایگاه چند روز پس از آن حمله، این حقیقت را اثبات کرد.

«سی‌ان‌ان» به گزارش خبرنگار خود از محل پایگاه عین الاسد در آن سال اشاره کرد و افزود: ۱۰ موشک از ۱۱ موشک به مواضع امریکا در پایگاه هوایی در بیابان گسترده عراق برخورد کرد. یکی از موشک‌ها به مکانی دورافتاده در سمت ارتش عراق برخورد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید