افزایش مخالفت و کاهش اعتماد به نتانیاهو در اسرائیل

کدخبر: ۶۲۸۰۲۵
نتایج نظرسنجی یک شبکه خبری اسرائیلی نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی، نتانیاهو شکست خورده و جای خود را به بنی گانتس وزیر جنگ اسبق و از رهبران اپوزیسیون خواهد داد.
افزایش مخالفت و کاهش اعتماد به نتانیاهو در  اسرائیل

به کزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم ، این نظرسنجی که شبکه "۱۲" رژیم صهیونیستی منتشر کرده، نشان می‌دهد که رتبه بنی گانتس وزیر جنگ پیشین و از چهره‌های شاخص اپوزیسیون، مجددا در نظر سنجی ها افزایش پیدا کرده و توانسته نتانیاهو را با فاصله زیاد پشت سر بگذارد.

براساس این نظرسنجی، حزب «اردوگاه دولتی» به رهبری گانتس خواهد توانست به تنهایی بیش از نیمی از کرسی های یعنی ۳۷ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند، درحالی که حزب نتانیاهو، تنها خواهد توانست ۱۸ کرسی را به دست آورد، درحالی که این میزان پیش از آغاز طوفان الاقصی ۲۶ کرسی بوده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب یش عَتید (آینده‌ای هست ) به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در صورت برگزاری انتخابات ۱۵ کرسی کسب خواهد کرد.

حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی ۱۱ کرسی و حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی، ۹ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

براساس این نظرسنجی در صورت برگزاری انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی نیز ۹ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

احزاب اتحاد یهودیت توراتی (یهدوت هتوراه) ائتلافی از دو حزب سنت‌گرای یهودی آگودات اسرائیل و دگل تورات به رهبری «اسحاق گلدکنوف» و «موشه گافنی» ۷ کرسی، حزب التغییر و حزب اتحاد یکپارچه هر یک ۵ کرسی وحزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» ۴ کرسی کسب خواهند کرد.

نکته قالب توجه این است که در این نظرسنجی حزب «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی دارایی کنونی کابینه نتانیاهو حائز صلاحیت برای ورود به کنست نخواهد بود و هیچ کرسی به دست نخواهد آورد.

بر این اساس احزاب مخالف نتانیاهو ۷۰ و موافقان آن تنها ۴۰ کرسی به دست خواهند آورد و به این ترتیب اپوزیسیون بدون حضور احزاب راستگرا قادر به تشکیل کابینه خواهند بود.

به دنبال طوفان الاقصی و ناتوانی رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی، مقبولیت بی بی در محافل سیاسی صهیونیست به شدت کاهش یافته و بسیاری آینده سیاسی وی را تاریک ارزیابی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید