گانتس در انتظار سرنگونی نتانیاهو؟+ عکس

کدخبر: ۶۱۳۱۵۲
اقتصادنیوز: تارنمای رسانه آمریکایی «پلیتیکو» مدعی شد: بنی گانتس به لحظه سرنگونی نتانیاهو چشم دوخته است.
گانتس در انتظار سرنگونی نتانیاهو؟+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای رسانه آمریکایی «پلیتیکو» در تحلیلی با عنوان "بنی گانتس به لحظه سرنگونی نتانیاهو چشم دوخته است" نوشت: از هم اکنون تمام چشم ها به بنی گانتس ژنرال بازنشسته دوخته شده است تا علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دست به اقدام زند.

فوری/ 2 زن اسیر اسرائیلی آزاد شدند/ آغاز اقدامات برای آزادی ۳۰ زن و کودک فلسطینی

170768414

هشدار پاپ به اسرائیل/ حمله به غزه تروریستی است!

در این تحلیل با اشاره به آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی با عنوان طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) با فرماندهی جنبش حماس و شعله کشیدن دوباره اختلافات زیرخاکستر سیاستمداران صهیونیست بر سر قدرت آمده است: از زمان حملات حماس در ۷ اکتبر، اسرائیلی‌ها (سران صهیونیست) تا حدود زیادی اختلافات سیاسی حزبی خود را کنار گذاشتند، اما در نهایت، فشارها (اختلافات) شروع به نمایان شدن کرده است.

به نوشته تارنمای پلیتیکو، با پایان یافتن این مرحله از جنگ علیه در غزه، به نظر می‌رسد که هفته‌های پیش رو به یک بازی پایانی بالقوه برای نتانیاهو بدل شود چرا که بسیاری از صهیونیستها وی را مسبب و مسئول اشتباه امنیتی فاجعه‌بار ماه گذشته می‌دانند که منجر به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در قالب طوفان الاقصی شد.

این تارنما در تحلیل خود با بیان اینکه گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی پیش از وقوع عملیات طوفان الاقصی نسبت به مسیر «افراطی» نتانیاهو و متحدانش که برای رژیم اسرائیل در پیش گرفته بودند، هشدار داده بود، افزود: گانتس برای حفظ اتحاد (بین سران صهیونیست با وجود اختلافش با نتانیاهو و قرار داشتن در جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی) به کابینه جنگ نتانیاهو پیوست اما با این حال، «نیمرود گورن» (Nimrod Goren) تحلیلگر موسسه خاورمیانه هرگونه ترک کابینه جنگ از سوی گانتس را پیامی هشدار دهنده برای نتانیاهو می داند.

وی معتقد است: این لحظه مهمی خواهد بود، زمانی که بنی گانتس تصمیم به ترک کابینه جنگ نتانیاهو بگیرد. در آن صورت، گفتمان عمومی سیاسی (در سرزمین های اشغالی) یک شبه تغییر خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید