ژنرال سابق فرانسوی: نتانیاهو اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ اسیران موضوع اصلی او نیستند

کدخبر: ۶۲۸۱۴۷
اقتصادنیوز: ژنرال سابق فرانسوی معتقد است که بنیامین نتانیاهو، اسرائیل را به «خودکشی» می‌کشاند.
ژنرال سابق فرانسوی: نتانیاهو اسرائیل را به نابودی می‌کشاند/ اسیران موضوع اصلی او نیستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دومینیک ترنکان، ژنرال سابق فرانسه معتقد است حماس یک ایدئولوژی است، بنابراین از نظر نظامی نمی‌توان آن را تخریب یا نابود کرد.

به نقل از شبکه تلویزیونی پوبلیک سنا، ترنکان در توصیف بنیامین نتایناهو،‌ نخست وزیر غیرقابل کنترل رژیم صهیونیستی که روابطش با اردوگاه غربی به میزان قابل توجهی تنزل یافته است، گفت:« در شرایطی دراماتیک، ما وارد بن بست می‌شویم. او (نتانیاهو) می‌داند تا زمانی که جنگ ادامه داشته باشد، نخست‌وزیر خواهد ماند، وقتی جنگ به پایان برسد دیگر نخواهد بود.»

خبر مرتبط
حزب الله پادگان «هونین» اسرائیل را درهم کوبید

اقتصادنیوز : حزب الله لبنان برای اعلام حمایت از مردم مظلوه غزه، پادگان هونین اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داد.

به گفته ژنرال سابق فرانسه وضعیت رفح همچنین می‌تواند باعث تنش با مصر شود، کشوری که تل‌آویو از سال ۱۹۷۹ با آن در صلح بوده است.

وی می افزاید:« حماس حتی در شمال غزه هم نابود نشده است. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تأثیر وحشتناکی بر کرانه باختری دارد، جایی که حماس محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده است. من فکر می‌کنم اسیران موضوع اصلی نتانیاهو نیستند.»

حمله به رفح شهری که میزبان بیش از ۱/۵ میلیون آواره از شمال غزه است، این روزها با حملات شدید ارتش صهیونیستی و تهدید به عملیات سنگین روبرو است. این اقدام رژیم صهیونیستی انتقادات گسترده جهانی چه در غرب و چه جهان عرب و حتی برخی محافل داخلی این رژیم را به دنبال داشته و متحدان کلیدی رژیم صهیونیستی همچون آمریکا را به واکنش وا داشته است. با این حال نتانیاهو همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید