افشاگری رسانه اسرائیلی درباره برنامه تل‌آویو برای پایان جنگ غزه

کدخبر: ۶۲۸۱۵۱
اقتصادنیوز : یک روزنامه چاپ تل‌آویو از طرح شورای جنگ اسرائیل برای اتمام جنگ علیه غزه تا ماه آوریل یا می(۱۳ فروردین تا ۱۱ خرداد) خبر داد.
افشاگری رسانه اسرائیلی درباره برنامه تل‌آویو برای پایان جنگ غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، روزنامه صهیونیستی «معاریو» از طرح شورای جنگ رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ علیه غزه و تحقق اهداف مورد نظر این رژیم تا بهار خبر داد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «رون درمر» وزیر امور راهبردی وی در حال رایزنی های مخفی با آمریکایی ها برای پایان دادن به جنگ علیه غزه تا بهار ۲۰۲۴ هستند، اما از ترس تندروهای کابینه از جمله «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ»، وزرای امنیت داخلی و دارایی می خواهند آن را در دقیقه ۹۰ اعلام کنند.

معاریو به اختلاف در شورای جنگ رژیم صهیونیستی درباره راهبرد اتمام جنگ هم اشاره و اضافه کرد که نتانیاهو و «یوآف گالانت» وزیر جنگ معتقدند که عملیات در «رفح» اولویت دارد و «گادی آیزنکوت» و «بنی گانتس» اعضای کابینه جنگ معتقدند که آزادی اسرا در اولویت است.

این روزنامه چاپ تل آویو ادامه داد: جنگ علیه غزه به نقطه عطف رسیده و زمان آن است که اسرائیل با یک طرح راهبردی، به آن پایان دهد.

خبر مرتبط
ادعای اسرائیل درباره رفح توسط سازمان ملل تکذیب شد

اقتصادنیوز : سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هر گونه هماهنگی با اسرائیل را برای انتقال ساکنان رفح در جنوب نوار غزه تکذیب و این رژیم را مسئول توقف ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه دانست.

این رسانه صهیونیستی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: بایدن برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر، نیازمند برقراری توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل تا پیش از ماه ژوئن یعنی ۵ ماه مانده به انتخابات است.

معاریو، طرح گانتس-آیزنکوت برای توافق آتش بس را شامل موکول کردن عملیات رفح به بعد از آزادی اسرای صهیونیست دانست و نوشت که این طرح، فعلا موضوع کشتن «یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه و از بین بردن این تشکیلات را دنبال نکرده و آن را به بعد موکول می کند.

معاریو عادی سازی روابط ریاض با تل آویو، ایجاد منطقه حائل بین غزه و سرزمین های اشغالی، تقویت کنترل رژیم صهیونیستی بر مرز رفح با مصر و رسیدن به توافق مرزی با حزب الله لبنان را از جمله مفاد طرح گانتس-آیزنکوت اعلام کرد.

این رسانه دادن حق دخالت نظامی در غزه به سازمان جاسوسی داخلی رژیم صهیونیستی(شین بت) و ارتش این رژیم را از دیگر مفاد طرح مزبور اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند هر طرحی که حقوق ملت فلسطین از جمله مردم غزه را در نظر نگیرد و به خروج اشغالگران از منطقه منجر نشود، محکوم به شکست است و دوام نخواهد آورد.

با وجود گذشت بیش از چهار ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، هنوز مقاومت فلسطین دست برتر را در منطقه دارد و نظامیان این رژیم در هیچ جای این منطقه، از حملات مبارزان فلسطینی در امان نیستند.

گذشت زمان ثابت کرد که رژیم اشغالگر چاره ای جز پذیرش شکست از مقاومت فلسطین و تسلیم شدن در مقابل خواسته های مشروع آن را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید