سوئیس احساس خطر کرد/ افزایش بودجه نظامی در سال 2024

کدخبر: ۶۲۸۴۵۹
اقتصادنیوز: دولت سوئیس می‌گوید به دلیل شرایط امنیتی موجود در قاره اروپا و دیگر مناطق دنیا هزینه‌های نظامی خود را در سال‌های آینده افزایش خواهد داد و بودجه‌ اضافی برای به روزرسانی ارتش خود در نظر گرفته است.
سوئیس احساس خطر کرد/ افزایش بودجه نظامی در سال 2024

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که هزینه‌های نظامی خود را در سال‌های آینده افزایش خواهد داد. سوئیس آخرین کشور اروپایی است که اقدام به افزایش هزینه‌های دفاعی خود از زمان آغاز جنگ اوکراین می‌کند.

ویولا آمهرد رئیس جمهور سوئیس گفت که از سال ۲۰۲۵، در مقایسه با قبل از شروع جنگ اوکراین، حدود ۲۰ میلیارد فرانک سوئیس بودجه اضافی برای حوزه نظامی اختصاص داده خواهد شد. سوئیس ۱.۹ میلیارد فرانک برای تجهیز نیروهای مسلح خود در سال ۲۰۲۳ اختصاص داده بود.

آمهرد که یکی از پست‌هایش وزارت دفاع است، در نشستی خبری اظهار داشت: وضعیت امنیتی اروپا و بی‌ثباتی کنونی در این قاره و سایر مناطق جهان مثل خاورمیانه موجب اتخاذ این تصمیم شده است.

وی افزود: طی ۳۰ سال گذشته به دلایل صلح طلبی، ارتش سوئیس تضعیف شده است ولی دولت قصد دارد این شکاف را با تقویت سیستم‌های فرماندهی و کنترل نیروهای زمینی و هوایی و دفاع سایبری پُر کند.

توماس سوسلی، رئیس نیروهای مسلح سوئیس نیز خاطر نشان کرد که سلاح‌های کشورش قدیمی است و نیاز به تجهیز و به روزرسانی دارد.

در ماه ژانویه دولت سوئیس ادعا کرده بود که وب‌سایت‌های دولتی این کشور از سوی گروه های هکری روسیه مورد حمله قرار گرفته است.

دولت سوئیس اعلام کرد که برای خرید تجهیزات نظامی جدید، از جمله موشک های هدایت شونده و رادارهای متحرک برای نیروهای زمینی و همچنین بهبود سیستم های ارتباطی، اعتباری به مبلغ ۴.۹ میلیارد فرانک اختصاص خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید