کمک 20 میلیون یورویی ایرلند به آنروا

کدخبر: ۶۲۸۶۰۵
اقتصادنیوز: ایرلند کمک ۲۰ میلیون یورویی را به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد و از کشورهایی که کمک‌های مالی به این آژانس را به حالت تعلیق درآورده‌اند، خواست تا کمک‌ها را مجددا از سربگیرند.
کمک 20 میلیون یورویی ایرلند به آنروا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز سه‌شنبه نسبت به گسترش عملیات نظامی در شهر رفح واقع در غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که تعداد ساکنان این منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی و آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی ۶ برابر شده است.

خبر مرتبط
اسپانیا و ایرلند علیه اسرائیل/ کمیسیون اروپا نقض حقوق بشر توسط تل‌آویو را بررسی کند

اقتصادنیوز: اسپانیا و ایرلند از کمیسیون اروپا خواستند تا هرچه سریع‌تر مسئله نقض حقوق بشر توسط اسرائیل علیه ملت فلسطین در غزه را بررسی کند.

آژانس آنروا در ادامه از کشورهایی که حمایت‌های خود را قطع کردند خواستار بازنگری در تصمیمات خود شد و تاکید کرد: در غیر این صورت مجبور خواهیم شد که اقداماتی در راستای کاهش فعالیت خود حتی در نوار غزه اتخاذ کنیم.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، ایرلند مدت‌هاست که مدافع حقوق فلسطینیان بوده است و این اطلاعیه از سوی دولت این کشور به دنبال تعهد اسپانیا برای ارسال ۳.۵ میلیون یورو کمک اضافی به آنروا و اعلام یک میلیون یورو اضافی از سوی پرتغال مطرح شد.

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند روز پنجشنبه و پس از دیدار با «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من از سایر اهداکنندگان می‌خواهم تا کمک‌ها به آنروا را مجددا از سربگیرند و گسترش دهند تا بتوانند به میلیون‌ها آواره فلسطینی کمک کنند».

جنگ در غزه برای صد و سی و دومین روز ادامه دارد و حملات اشغالگران سراسر این باریکه را در برگرفته و هشدارهایی درباره خطرات حمله به شهر رفح که مردم از شمال و مرکز غزه به آن آواره شده‌اند، افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید