روسیه آمریکا را به دروغگویی متهم کرد/ ماجرای برنامه هسته ای مسکو برای فضا چیست؟

کدخبر: ۶۲۸۶۶۵
اقتصادنیوز: کرملین می‌گوید: بدیهی است که کاخ سفید تلاش می‌کند به هر روشی کنگره را تشویق کند که به لایحه (کمک‌های خارجی) رای دهد.
روسیه آمریکا را به دروغگویی متهم کرد/ ماجرای برنامه هسته ای مسکو برای فضا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار‌های آمریکا در مورد تسلیحات فضایی هسته‌ای روسیه را رد کرد و آن را ترفندی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با روسیه دانست. 

به گزارش رویترز، پسکوف به خبرنگاران گفت: «بدیهی است که کاخ سفید تلاش می‌کند به هر روشی کنگره را تشویق کند که به لایحه (کمک‌های خارجی) رای دهد. این واضح است». 

در همین راستا، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز آمریکا را به «دروغ‌گویی» متهم کرده است. 

خبر مرتبط
وزارت دفاع روسیه بیانیه داد/ خبر مسکو از کشتار 770 سرباز اوکراینی در یک روز

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته در محورهای مختلف ده‌ها نظامی اوکراینی کشته و تجهیزات نظامی آنها نیز نابود شد.

رسانه‌های آمریکایی مثل نیویورک تایمز و‌ای بی سی نیوز مدعی شده‌اند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا است. این رسانه‌ها می‌گویند از این قابلیت می‌توان علیه ماهواره‌ها استفاده کرد. نیویورک تایمز می‌گوید آمریکا توانایی مقابله با چنین سلاحی را ندارد. 

خبر مرتبط
دست رد مجارستان به سینه اروپا/ مخالفت با بسته تحریمی جدید علیه روسیه

اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی نوشت مجارستان با سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که ممکن است چندین نفر از افراد و نهادهای حقوقی را تحت تاثیر قرار دهد، مخالفت کرده است.

مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را «تهدیدی جدی» تلقی کرده و نسبت به آن هشدار داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید