دو تهدید بالقوه برای نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا

بایدن یا ترامپ؛ کدام یک بیشتر زنده می مانند؟

کدخبر: ۶۲۸۷۲۳
اقتصادنیوز: گفته می شود با افزایش سن، عقل هم رشد می کند، اما افزایش سن فرسودگی را نیز به همراه دارد. هنگامی که دومی شروع به برتری بر اولی می کند، شاید زمان آن رسیده است که حتی بلندپروازترین افراد بازنشسته شوند.با این حال، جو بایدن یا دونالد ترامپ ایده بازنشستگی را رد کرده و در عوض، خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پیشنهاد می‌کنند. ترامپ اکنون 77 ساله است و در انتخابات عمومی 78 ساله خواهد شد. بایدن 81 ساله است و اگر برنده شود، در پایان دوره ریاست جمهوری خود 86 ساله خواهد شد.
بایدن یا ترامپ؛ کدام یک بیشتر زنده می مانند؟

به گزارش اقتصادنیوز، گفته می شود با افزایش سن، عقل هم رشد می کند، اما افزایش سن فرسودگی را نیز به همراه دارد. هنگامی که دومی شروع به برتری بر اولی می کند، شاید زمان آن رسیده است که حتی بلندپروازترین افراد بازنشسته شوند.با این حال، جو بایدن یا دونالد ترامپ ایده بازنشستگی را رد کرده و در عوض، خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پیشنهاد می‌کنند. ترامپ اکنون 77 ساله است و در انتخابات عمومی 78 ساله خواهد شد. بایدن 81 ساله است و اگر برنده شود، در پایان دوره ریاست جمهوری خود 86 ساله خواهد شد.

روایتی از مسن ترین رهبران آمریکا

به نوشته اکونومیست، وقتی صحبت از سن به میان می‌آید، بایدن و ترامپ در مقایسه با سایر روسای جمهور آمریکا و روسای دولت‌های کنونی در کشورهای دیگر، بسیار از واقعیت ها دور هستند. ترامپ وقتی در سال 2017 رئیس جمهور شد، مسن ترین فردی بود که بر کرسی ریاست تکیه زد. این رکورد در سال 2021 توسط بایدن شکست.براساس داده های تجزیه و تحلیلی که سال گذشته توسط مرکز تحقیقات پیو، اندیشکده آمریکایی (منتشر شد، نشان داد که از 187 کشور، تنها 8 کشور دارای رهبرانی مسن‌تر از بایدن هستند. (پال بیا از کامرون که 90 سال سن دارد مسن ترین آنهاست.) در میان دموکراسی های ثروتمند کشورهای عضو OECD، از سال  شاهد1950 روند جوان تر شدن سران دولت هستیم. در نیم قرن گذشته میانگین سنی پس از تصدی مشاغل برتر از 60.2 به 55.5 کاهش یافته است. چقدر احتمال دارد که بایدن یا ترامپ این دوره را ادامه دهند؟

این موضوع به متغیر‌های زیادی بستگی دارد. به طور کلی داده‌های سلامت این سیاستمداران در اختیار عموم قرار ندارد و یافته‌های علم پزشکی در زمینه کهنسالی نیز فاقد قطعیت لازم است. به طور مثال، برخی مطالعات نشان می‌دهد، رهبری یک کشور تاثیر منفی بر سلامت افراد دارد. تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد منتشر شد، به بررسی انتخابات رهبران ۱۷ کشور ثروتمند از سال ۱۷۲۲ تاکنون پرداخته و نتیجه گرفته بود که برندگان انتخابات‌ها پس از آخرین پیروزی انتخاباتی شان، ۴.۴ سال کمتر از کاندیدا‌هایی که هرگز به پیروزی نمی‌رسند عمر می‌کنند.

1

دو تهدید بالقوه برای بایدن و ترامپ

باین حال، مرگ تنها رخداد پزشکی نیست که مانع از تداوم ریاست رهبر یک کشور می شود.گزاره هایی چون حمله قلبی یا سکته مغزی ناتوان کننده ممکن است فرد را مجبور به استعفا کرده یا موجب گردد تا رئیس جمهوری مورد نظر مشمول استناد به اصلاحیه 25 قانون اساسی آمریکا شود؛ مصوبه ای که به ناتوانی رئیس جمهور می پردازد. به طور کلی، خطر سکته مغزی با گذشت هر دهه دو برابر می شود. این یک نگرانی است. سپس بحث سلامت روان مطرح می شود. گذشته از سکته‌های مغزی، سال‌های در حال گذر دو تهدید برای مغز به همراه دارند: زوال عقل مانند بیماری آلزایمر، و کندی کلی‌تر حافظه – اگرچه تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این دو ممکن است همپوشانی داشته باشند.

تمامی متغیرهایی که بدان ها اشاره شد ممکن است زمینه ای برای احتیاط در مواجهه با نامزدهای سالخورده باشد. اما دکتر اولشانسکی، در دانشگاه ایلینویز، با استناد به دو دلیل فرضیه های فوق را رد می کند. یکی از مقوله هایی که بدان اشاره دارد، مرتبط است به پس زمینه رشد  اکثر کاندیداها. آنها به طور معمول در محیطی رشد کرده اند که فضا برای بهبود وضعیت سلامیتی شان فراهم بود. از منظر دیگر در باب بایدن و ترامپ باید گفت که این دو ممکن است ژن های قوی تری داشته باشند.ترامپ بدون شک در موقعیتی ممتاز قرار دارد. پدرش یک تاجر مولتی میلیونر بود. اما ثروت خانوادگی بایدن در قیاس با ترامپ چندان مورد توجه نیست هر چند بایدن در نوجوانی شانس رفتن به مدرسه خصوصی را داشت. تا اینجا، خیلی معمولی است. بحث فوق پیر جذاب تر است. چهار سال پیش، در جریان رقابت قبلی بایدن و ترامپ، دکتر اولشانسکی و پنج همکارش تجزیه و تحلیل کردند که چه داده‌های مرتبطی را می‌توانستند درباره این دو مرد جمع‌آوری کنند.

2

هر دو از خانواده‌هایی با عمر طولانی هستند. این یک پیش بینی خوب برای طول عمر است. اما برادران ترامپ در سن 42 و 71 سالگی مردند و پدرش به آلزایمر مبتلا شد. هر دو متغیر در کنار وزن و ورزش نکردن ترامپ در مقایسه با بایدن، امتیاز منفی محسوب می شود.با این وجود، دکتر اولشانسکی از این نوع داده‌ها، همراه با آنچه در مورد سوابق پزشکی مردان در دسترس عموم است، نتیجه گرفت که احتمال زنده ماندن هر دو در چهار سال آینده بالاتر از حد متوسط بود. آنها بر این باورند که بایدن 95 درصد شانس دارد در مقایسه با 82 درصد برای یک مرد معمولی هم سن و سالش. برای ترامپ این ارقام 90 درصد در مقایسه با 86 درصد برای هم عصرانش است. دکتر اولشانسکی در 7 ژانویه در مقاله ای در هیل، یک روزنامه مستقر در واشنگتن، گفت: «امروز شانس او [بایدن] برای زنده ماندن تا دور دوم ریاست جمهوری نزدیک به 75 درصد است (حدود 10 درصد بقای بهتر نسبت به یک مرد متوسط به سن او). به همین ترتیب، اگرچه چشم انداز بقای کمی کمتر مطلوب برای ترامپ وجود دارد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید