انتقاد تند داسیلوا از اسرائیل

کدخبر: ۶۲۸۷۵۰
اقتصادنیوز : رئیس جمهوری برزیل ضمن انتقاد شدید ازاسرائیل بابت حملاتش در غزه، گفت که سازمان ملل درباره یافتن راه حلی بین‌المللی برای این درگیری شکست خورده است.
 انتقاد تند داسیلوا از اسرائیل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل پس از دیدار با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود گفت: رفتار اسرائیل توضیحی ندارد. با توجیه مبارزه با حماس زنان و کودکان فلسطینی هستند که شهید می‌شوند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، داسیلوا بعدا در جمع اتحادیه عرب عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرد اما گفت که واکنش اسرائیل نامتناسب و تبعیض آمیز و غیرقابل قبول است.

خبر مرتبط
پیشنهاد جدید اسرائیل درباره اسکان آوارگان

اقتصادنیوز : به گفته افراد مطلع، اسرائیل پیشنهاد کرده که یک سری اردوگاه برای آوارگان فلسطینی در سراسر خط ساحلی غزه در مدیترانه ایجاد شود که می‌توان در آن بیش از ۳۵۰ هزار چادر برپا کرد.

رئیس جمهوری برزیل همچنین گفت بدون ایجاد یک کشور فلسطینی، صلح به دست نمی‌آید و خواستار آتش بسی فوری برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

وی همچنین گفت که کشتارها در غزه باید متوقف شود و خاطرنشان کرد: فلسطین باید به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته و به عنوان یک عضو کامل در سازمان ملل پذیرفته شود. من همچنین خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل هستم.

رئیس جمهوری برزیل در کنار همتای مصری خود در جمع خبرنگاران افزود: نهادهای چندجانبه ای که برای کمک به حل این مشکلات ایجاد شده‌اند کار نمی‌کنند، به همین دلیل است که برزیل متعهد به ایجاد تغییرات لازم در نهادهای حاکمیتی جهانی است و ما امیدواریم بتوانیم روی حمایت مصر حساب کنیم.

وی همچنین گفت، اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید افزایش یابد و قدرت وتوی آنها نیز باید لغو شود. اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل به جنگ‌ها دامن می‌زنند. برزیل از پرونده شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل بابت کارزار نظامی‌اش در غزه حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری چپ گرای برزیل همچنین اعلام کرد، دولتش در آژانس آنروا همکاری جدید خواهد داشت چون این آژانس در کمک‌رسانی به فلسطینی‌های گرفتار در غزه دچار مشکل شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید