خشم پاکستان از اظهارات اخیر مقام طالبان افغانستان

کدخبر: ۶۲۸۸۵۶
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای خطاب به معاون سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان از وی خواست تا با اظهارات تحریک آمیز افکار عمومی را منحرف نکند.
خشم پاکستان از اظهارات اخیر مقام طالبان افغانستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پاکستان در واکنش به موضع گیری معاون وزیر خارجه حکومت طالبان مبنی بر اینکه افغانستان خط مرزی دیورند میان دو کشور را به رسمیت نمی‌شناسد، از کابل خواست تا برای رفع نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، سخنگوی این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای خطاب به معاون سرپرست وزارت خارجه طالبان افغانستان از وی خواست تا با اظهارات تحریک آمیز افکار عمومی را منحرف نکند.

ممتاز زهرا اظهار کرد که توصیه ما به طالبان افغانستان پرداختن به نگرانی‌های جدی امنیتی پاکستان است و اینکه هرگونه ادعای خودخواهانه و واهی در مورد قانونی بودن خط مرزی پاکستان و افغانستان نمی تواند حقایق جغرافیایی، تاریخی و حقوق بین الملل را تغییر دهد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به تسهیل تردد کاملاً تنظیم شده افراد و فعالیت‌های تجاری در سراسر مرزهای خود با افغانستان براساس هنجارهای تعریف شده در روابط بین دولتی است و به برداشتن گام‌های جدی در این راستا ادامه خواهد داد.

منابع خبری گزارش دادند: شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه طالبان در یک گردهمایی در لوگر به مناسبت سی و پنجمین سالگرد خروج اتحاد جماهیر شوروی از افغانستان گفت که قلمرو افغانستان هنوز در آن سوی خط قرار دارد.

وی مدعی شد که نیاز به روادید و گذرنامه(از پاکستان) برای سفر به افغانستان برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. ما هرگز (خط مرزی) دیورند را به رسمیت نشناختیم و نخواهیم شناخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید