نگرانی گروه 7 از جنایات اسرائیل در رفح

کدخبر: ۶۲۹۰۸۳
اقتصادنیوز: گروه هفت نگرانی خود را درباره «خطر کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی به خارج از نوار غزه» و همچنین «پیامدهای ویرانگر احتمالی ناشی از عملیات نظامی گسترده اسرائیل در شهر رفح» ابراز کرد.
نگرانی گروه 7 از جنایات اسرائیل در رفح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، ایتالیا که در حال حاضر ریاست این گروه را برعهده دارد در بیانیه‌ای اعلام کرد وزیران خارجه گروه ۷ خواهان اتخاذ اقدامات فوری برای مقابله با بحران فاجعه انسانی در غزه به ویژه درد و رنج ۱.۵ میلیون غیرنظامی شدند که به رفح پناه برده‌اند.

خبر مرتبط
استقبال گروه 7 از آتش بس و ایجاد گذرگاه انسانی در غزه

اقتصاد نیوز :وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای بعد از نشست‌شان در توکیو بر لزوم اتخاذ اقدامات فوری برای حل بحران انسانی در غزه و حمایت از آتش بس و ایجاد گذرگاه انسانی در غزه تأکید کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیران خارجه بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده همچنین نگرانی خود را درباره عواقب ویرانگر عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه ابراز کردند.

خبر مرتبط
دیدار بلینکن و رئیس اسرائیل / موضع آمریکا درباره حمله به رفح

اقتصادنیوز: رئیس اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس مونیخ جنگ غزه و برخی مسائل مهم مشترک را بررسی کردند.

در ادامه بیانیه ایتالیا آمده است: اعضای گروه ۷ آمادگی خود را برای حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور انجام اصلاحات لازم و توانمندسازی آن برای بر عهده گرفتن مسئولیت در غزه و کرانه باختری اعلام کرده‌اند.

همچنین گروه ۷ خواهان حل بحران انسانی غزه و آزادی فوری همه اسرا شده و در عین حال مدعی شدند رژیم صهیونیستی حق دارد از خود دفاع کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید