خشم رام الله از جنایات اسرائیل در غزه/ تل‌آویو باید طرد شود

کدخبر: ۶۲۹۰۸۵
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اتحادیه آفریقا خواهان طرد اسرائیل در سطح بین‌المللی و اعمال تحریم علیه آن شد.
خشم رام الله از جنایات اسرائیل در غزه/ تل‌آویو باید طرد شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین  شنبه در جریان مشارکت در سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا گفت رژیم صهیونیستی در قانون و عمل نژادپرست است و سازمان‌های بین‌المللی از جمله دیده‌بان حقوق‌بشر و عفو بین‌الملل در گزارش‌هایی این موضوع را مستند کرده‌اند.

سی‌وهفتمین اجلاس وزیران خارجه اتحادیه آفریقا روز چهارشنبه در آدیس آبابا آغاز به کار کرد و تا یکشنبه ادامه دارد.

به نقل از سایت خبری المیادین، آشتیه افزود آفریقای جنوبی رژیم صهیونیستی را به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه مردم غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری محاکمه می‌کند و امروز این رژیم در دادگاه بین‌المللی متهم به جنایتکاری است.

وی خاطرنشان کرد: حق با اتحادیه آفریقا بود که از ناظر بودن اسرائیل در این اتحادیه جلوگیری کرد و سال گذشته مانع از نفوذ نمایندگان آن به این مجمع شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ به صورت یک‌جانبه رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو ناظر این اتحادیه معرفی کرد؛ این اقدام موجب اعتراض شدید کشورهای آفریقایی از جمله الجزایر قرار گرفت.

خبر مرتبط
دیدار مهم محمود عباس در رام الله/ ادعای بلینکن درباره بهترین راه تحقق صلح در فلسطین!

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در رام الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو کرد.



در پی اعتراض کشورهای آفریقایی، اتحادیه آفریقا پارسال عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر را به حالت تعلیق درآورد و آن را به بررسی‌های بیشتر ارجاع داد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه آفریقا خواست صدای خود را بلند کرده و خواهان توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ویژه رفح و انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه شود.

خبر مرتبط
اسرائیل به درخواست آفریقای جنوبی واکنش نشان داد

اقتصادنیوز :اسرائیل در پی درخواست دولت آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری برای بررسی تصمیم این رژیم برای حمله شهر رفح، با تلاش برای توجیه جنایات جنگی خود، ادعاهایی را علیه آن مطرح کرد.



آشتیه در خصوص روند مذاکره با رژیم صهیونیستی و حل نزاع میان این رژیم و فلسطین با بیان اینکه امکان بازگشت دوباره به مسیر مذاکرات وجود ندارد، از جهان خواست کشور فلسطین را در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به رسمیت بشناسد.

خبر مرتبط
درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای محافظت از فلسطینیان در رفح

اقتصادنیوز: آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرد تا برای جلوگیری از عملیات اسرائیل در رفح واقع در جنوب غزه ورود کند.



این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ۱۳۴ روز می‌گذرد و بیش از ۲۸ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۸ هزار فلسطینی دیگر زخمی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید