زلنسکی از مشکل بزرگ اوکراین پرده برداشت

کدخبر: ۶۲۹۷۳۸
اقتصادنیوز: زلنسکی گفت: اگر سلاح نرسد، نیروهای نظامی این کشور در جنگ با روسیه با مشکل مواجه خواهند شد.
زلنسکی از مشکل بزرگ اوکراین پرده برداشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که تاخیر در تحویل تسلیحات از سوی کشورهای غربی، نیروهای کشورش را در میدان جنگ با روسیه دچار مشکلات زیادی خواهد کرد.

به گفته وی، نیروهای اوکراینی به شدت کمبود توپخانه، سیستم های دفاع هوایی و سلاح های دوربرد را احساس می‌کنند. نیروهای اوکراینی آخر هفته از شهر استراتژیک آودیوکا در شرق این کشور عقب نشینی کردند.

الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته است وضعیت نیروهای نظامی این کشور در میدان جنگ سخت شده است ولی در صورتی که سلاح به ما نرسد با وضعیت بحرانی روبرو خواهیم شد.

وی گفت که روسیه در نبرد آودیوکا، تلفات سنگینی به نیروها و تجهیزات اوکراین وارد کرده است.

کشورهای اروپایی در تلاش هستند بودجه اضافی برای ارسال به کی‌یف تصویب کنند. در آمریکا نیز کنگره فعلاً بسته ۶۰ میلیارد دلاری را به دلیل اختلافات سیاسی متوقف کرده است.

خبر مرتبط
نخست وزیر سابق اوکراین مدعی شد: مشروعیت زلنسکی در پایان دوره ریاست جمهوری تمام است

اقتصادنیوز: نخست وزیر سابق اوکراین گفت که وقتی مدت زمان ریاست جمهوری‌ زلنسکی تمام شود، مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

سوئد ارسال یک بسته کمک‌های نظامی به اوکراین را تصویب کرد و کانادا نیز ارسال بیش از ۸۰۰ هواپیمای بدون سرنشین را به اوکراین وعده داد. سوئد نیز که در آستانه الحاق به ناتوست، امروز اعلام کرد کمک نظامی به ارزش ۷.۱ میلیارد کرون معادل ۶۸۱ میلیون دلار به اوکراین اهدا خواهد کرد. این کمک‌ها شامل ۳۰ قایق است که برخی از آنها کشتی های تهاجمی نظامی سریع و قدرتمند و سلاح های زیر آب هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید