برای افزایش همکاری‌های هسته‌ای و نفتی؛

توافق هسته‌ای روسیه و ونزوئلا

کدخبر: ۶۲۹۷۷۶
اقتصادنیوز: وزیر خارجه روسیه در سفر به ونزوئلا گفت که مسکو و کاراکاس برای گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تولید نفت توافق کردند.
توافق هسته‌ای روسیه و ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سفر به ونزوئلا گفت که مسکو و کاراکاس برای گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تولید نفت توافق کردند.

تاس گزارش داد، لاوروف سه‌شنبه شب پس از مذاکراتی که در کاراکاس با «ایوان گیل پینتو» وزیر خارجه ونزوئلا داشت، گفت: در این دیدار توجه ویژه‌ای به روابط تجاری و اقتصادی شد. فرصت‌های زیادی در این زمینه‌ها وجود دارد.

وی افزود، در مذاکراتی که در ماه اکتبر انجام شد، به بحث و بررسی درباره همکاری در زمینه‌های گوناگونی مانند تولید نفت، توسعه میادین گازی، کشاورزی، پزشکی و داروسازی، اکتشافات فضایی و فناوری‌های اطلاعات و ارتباط پرداخته شد.

لاوروف گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای که امروز نیز درباره آن بحث شد، یک زمینه خوش‌آتیه است. ما تصمیم گرفتیم که همکاری‌های خود را در همه این زمینه تسریع بخشید و گسترش دهیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کاراکاس و مسکو توافق دارند که همکاری در این حوزه‌ها به ثبات اقتصاد ملی آنها کمک کرده و استقلال فنی دو کشور را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: ما آماده‌ایم تجاربی را که در سال‌های اخیر اندوخته‌ایم با دوستان ونزوئلایی در میان بگذاریم.

لاوروف تاکید کرد: ونزوئلا یکی از نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین دوستان روسیه در آمریکای لاتین و دنیاست. روابط نزدیک مشارکت راهبردی، ما را به هم پیوند داده است.

وزیر خارجه روسیه در سفر به کاراکاس با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری و دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز دیدار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید