اوکراین چشم به راه کمک، ارتش آمریکا نگران بحران مالی

کدخبر: ۶۳۰۲۵۸
اقتصادنیوز: فرماندهی آمریکا در اروپا و آمریکا هشدار داد: بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری اوکراین تایید نشود، قوای آمریکا تا تابستان آتی فاقد بودجه و پول خواهد ماند.
اوکراین چشم به راه کمک، ارتش آمریکا نگران بحران مالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری «سی بی اس نیوز» با انتشار این خبر افزود: درحالی که تصویب بسته کمک های ۶۰ میلیارد دلاری در کنگره آمریکا مورد بحث قرار گرفته ، ارتش آمریکا در منطقه اروپا می گوید اگر این بودجه به فوریت فراهم نشود وضعیت بهم خواهد ریخت.

بنابراین گزارش «مارتین اودونل» (Martin O'Donnell) سخنگوی فرماندهی آمریکا در منطقه اروپا-آفریقا در مصاحبه با این شبکه خبری آمریکایی در لهستان که ارتش آمریکا هم اکنون درحال برگزاری رزمایش بزرگی است، گفت: بودجه ما رو به اتمام است ، هم اکنون پول به اندازه کافی وجود دارد اما اگر چیزی تغییر نکند انتظار می رود تا پیش از تابستان دیگر پولی در کار نباشد.

خبر مرتبط
روسیه زیر تحریم های ویران کننده آمریکا دوام می آورد؟

اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی گفت: آمریکا قرار است تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کند که «خُرد کننده و ویرانگر» خواهند بود.

بنابراین گزارش سخنگوی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اروپا و آفریقا به این شبکه خبری گفت انتظار می رود در صورت عدم تصویب این بودجه، ارتش آمریکا تا ماه مه یا ژوئن آتی فاقد پول شود.

این گزارش می افزاید: ارتش آمریکا در منطقه اروپا علاوه آموزش و تجهیز نیرو های آمریکایی ر سراسرمنطقه بر آموزش نیروهای اوکراینی و انتقال تجهیزات نظامی از طریق اروپا به اوکراین نظارت دارد، به گفته اودونل چنانچه بسته کمک مالی اوکراین تصویب نشود آنگاه تمامی این عملیات متوقف خواهند شد.

خبر مرتبط
عصبانیت شدید آمریکا از ادعای صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه توسط ایران!

اقتصادنیوز: آمریکا از ادعای صادرات موشک‌های بالستیک به روسیه توسط ایران به شدت ابراز نگرانی کرد.

زلنسکی: هنوز از کمک آمریکا ناامید نیستم

درحالی شبکه خبری سی بی اس نیوز به این مطلب پرداخت که طی روزهای گذشته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین ابراز امیدواری کرد که کنگره ایالات متحده بسته جدید کمک به کی‌یف را تصویب کند.

وی درباره تردیدهای به وجودآمده درباره کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به کی‌یف گفت: من روی وعده آمریکا حساب باز می کنم و امیدوارم نظرشان در این باره تغییر نکند.

اما از سویی دیگر رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، 25 بهمن 1402 یکبار دیگر اعلام کرد که هیچ «برنامه‌ فوری» در راستای تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری دولت «جو بایدن» برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان وجود ندارد.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید