هشدار چین به آمریکا!

کدخبر: ۶۳۰۲۸۰
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت دفاع چین امروز از آمریکا خواست دست از حمایت تسلیحاتی از تایوان برداشته و از این جزیره خودگردان برای سرکوب چین استفاده نکند.
هشدار چین  به آمریکا!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ژانگ شیائوگانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین با بیان اینکه آمریکا باید دست از ارسال سلاح به تایوان بردارد، از واشنگتن خواست به اقدامات تحریک‌آمیز خود پایان داده و از تایوان برای مقابله با رشد چین استفاده نکند.

وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه با فروش احتمالی تجهیزات ارتباطی جنگی به تایوان با ارزش ۷۵ میلیون دلار موافقت کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به این خبر گفت: «ما از آمریکا می‌خواهیم به سیاست چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا تعهد کامل داشته، فروش سلاح به تایوان و روابط نظامی واشنگتن و تایپه را متوقف کرده، به هیچ نحوی تایوان را مسلح نکرده و از استفاده از تایوان برای مهار رشد چین دست بردارد.»

خبر مرتبط
معمای شکل گیری ارتش های داوطلبانه در چین/ آیا شی به عصر مائو بازمی گردد؟

اقتصادنیوز: شرکت های چینی دست به کاری زدند که از دهه 1970 به ندرت دیده شده: ایجاد ارتش های داوطلبانه. بر اساس تحلیل اختصاصی سی ان ان از گزارش های رسانه های دولتی، حداقل 16 شرکت بزرگ چینی، از جمله یک غول لبنیات خصوصی، در سال گذشته نیروهای جنگی ایجاد کرده اند.این واحدها که به عنوان ادارات نیروهای مسلح مردمی شناخته می شوند، متشکل از غیرنظامیانی هستند که مشاغل عادی دارند. آنها به عنوان یک نیروی ذخیره و کمکی برای ارتش چین، بزرگترین ارتش جهان، عمل می کنند و برای ماموریت های مختلف از پاسخ به بلایای طبیعی و کمک به حفظ "نظم اجتماعی" تا ارائه پشتیبانی در زمان جنگ در دسترس هستند.این نیروها که در حال حاضر در خارج از چین فعالیت ندارند، بیشتر با گارد ملی آمریکا قابل قیاس هستند تا جنبش شبه‌نظامی ، که به سازمان‌های شبه‌نظامی خصوصی اشاره می‌کند.

به گفته این سخنگو، در روابط واشنگتن و پکن مسئله تایوان «خط قرمزی» است که نباید از آن عبور کرد و ارسال سلاح به این جزیره خودگردان یک «قمار» خطرناک است.

او گفت: ما شدیداً با فروش تسلیحاتی آمریکا به تایوان مخالف هستیم. این موضع ما محکم و روشن است. چین برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود اقدامات قاطعی انجام خواهد داد.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از سرزمین اصلی خود دانسته و راهکار حمله نظامی را یکی از گزینه‌های موجود برای پس‌گرفتن آن می‌داند. در مقابل، آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها اعلام کرده است که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره دفاع خواهد کرد.

خبر مرتبط
رخنه هکر چینی به اسناد این کشورها/افشای اطلاعات کاربران در این شبکه اجتماعی

اقتصادنیوز: یک شرکت امنیت سایبری اعلام کرد که پیمانکار خصوصی چینی به دفاتر دولتی در هند، تایلند، ویتنام و کره جنوبی نفوذ کرده است.

در ۲۰۲۲ تنش بین ایالات متحده و چین با سفر «نانسی پلوسی» رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، افزایش یافت. پکن سفر پلوسی را حمایت نمادین از جدایی‌طلبی دانست و ضمن محکوم‌کردن آن، مانورهای نظامی گسترده‌ای را در مجاورت این جزیره برگزار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید