روزنامه اعتماد

اصولگرایان از بس کاندیدا دارند،برای جای دادن آنها در یک یا دو لیست با مشکل روبرو شده اند

کدخبر: ۶۳۰۳۵۲
دامنه تمامیت‌خواهی رادیکال‌های جناح راست تنها معطوف به سیطره بر اصولگرایان نمی‌شود، پایداری‌چی‌ها این بار با عبور از نواصولگرایان و اصولگرایان سنتی و... دورخیز کرده‌اند تا خود را یگانه بازیگر عرصه سیاسی کشورمان معرفی کنند.
اصولگرایان از بس کاندیدا دارند،برای جای دادن آنها در یک یا دو لیست با مشکل روبرو شده اند

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت:اصولگرایان با دست پر و نامزدهای فراوان وارد عرصه انتخابات شده‌اند. برخی اخبار حاکی از آن است که اصولگرایان برای بستن لیست در تهران و سایر حوزه‌های انتخابیه، نه تنها کم و کسری احساس نمی‌کنند، بلکه با تعدد نامزدها و مشکل جای دادن نامزدهای‌شان در یک یا دو لیست واحد مواجه شده‌اند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان سیاسی تمثیل‌های جالبی از این وضعیت ارائه کرده‌اند. آنها انتخابات را مانند شهرآوردی میان دو تیم فوتبال، تصویرسازی کرده‌اند که در آن یکی از تیم‌ها توانسته با هزینه‌های نجومی و ارتباطات بسیار، بازیکنان مورد نظرش را جلب و بهترین لژیونرها را جذب کند. اما بازیکنان اثرگذار و ستاره تیم مقابل از حضور در میدان بدون هیچ دلیل قانونی محروم شده‌اند!

در واقع اصولگرایان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که امکان رقابت در انتخابات 1402 تنها میان اصولگرایان وجود داشته باشد.

روزنه‌گشایان اما به‌رغم آگاهی از همه این دشواری‌ها به دنبال آن هستند که مانعی برای سیطره کامل تمامیت‌خواه‌ها، خالص‌سازان و اقتدارگراها ایجاد کنند. بر این اساس است که از افراد معتدل و میانه‌رو و چهره‌هایی که به گفتمان اصلاح‌طلبی باوری دارند، حمایت کرده و به دنبال آن هستند که اقلیتی از نمایندگان میانه‌رو را راهی بهارستان کنند.

باید دید سرانجام این روزنه‌گشایی به کدام کرانه و کدام وادی ختم می‌شود؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید