آتش سرایا القدس بر سر اسرائیل/ بمباران محله زیتون در سرزمین های اشغالی

کدخبر: ۶۳۱۱۶۲
اقتصادنیوز: گروه‌های مقاومت فلسطین ضربات سنگینی را به نظامیان و خودروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نوار غزه وارد کردند.
آتش سرایا القدس بر سر اسرائیل/ بمباران محله زیتون در سرزمین های اشغالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در این باره اعلام کرد که یک جنگنده اسرائیلی را در میان نظامیان دشمن با راکت هدف قرار داده و منفجر کرده است.

طبق این گزارش، سرایا القدس همچنین از انهدام یک خودروی نظامی دشمن در جنوب محله «الزیتون» و یک خودروی دیگر در شرق این محله با تله انفجاری «ثاقب»خبر داد.

در همین راستا، منابع صهیونیستی از وخامت حال هفت نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر اثر انفجار یک تله انفجاری در نبردهای غزه خبر دادند.

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز از تحمیل تلفات سنگین به ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

گردان‌های القسام در بیانیه ای به تشریح جزییات عملیات‌ خود از درگیری شدید با نظامیان و ادوات دشمن در محورهای مختلف محله الزیتون شهر غزه پرداخت.

خبر مرتبط
شهادت 3 فلسطینی در کرانه باختری/ واکنش حماس خبرساز شد

اقتصادنیوز: جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای، شهادت سه فلسطینی را در مقابله با یورش اشغالگران به اردوگاهی در کرانه باختری تایید کرد.

طبق بیانیه القسام، یک بولدوزر D۹ ارتش رژیم صهیونیستی در پی اصابت راکت ضدزره «الیاسین ۱۰۵» در اطراف مسجد «مصعب بن عمیر» در شرق محله الزیتون هدف قرار گرفت و در آتش سوخت.

گردان‌های القسام همچنین از انهدام یک تانک مرکاوا با راکت الیاسین ۱۰۵ در اطراف منطقه «المصلبه» در محله الزیتون خبر داد.

شاخه نظامی حماس همچنین حمله خمپاره‌ای به تجمع نیروهای اشغالگر در منطقه المصلبه انجام داد.

مجاهدان القسام همچنین از ورود بالگردهای «بلک هاوک» و «یسعور» به منطقه برای جابجایی کشته و زخمی‌های دشمن در محله الزیتون خبر داد.

شمار اعلامی نظامیان کشته شده رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهرماه) تاکنون به ۵۷۸ نفر رسیده است.

خبر مرتبط
اقامت 6 ماهه این زائران در عربستان/بیانیه وزارت خارجه فلسطین

اقتصادنیوز: عمره‌گزاران فلسطینی در جریان بحران انسانی در غزه اجازه اقامت ۶ ماهه در عربستان دارند.

چند رسانه صهیونیستی تاکنون به سانسور شدید ارتش اسرائیل در اعلام آمار تلفات خود اشاره کرده‌اند؛ اقدامی که به دلیل شمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در جنگ علیه نوار غزه و ترس از واکنش‌های بیشتر داخلی در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی پیشتر فاش کردند که آمار زخمی‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند، با آماری که بیمارستان‌های این رژیم ارایه می‌دهند، اختلاف زیادی دارد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که ارتش این رژیم از مقامات بیمارستان‌ها خواسته‌ است تا بدون هماهنگی با ارتش، هیچ آماری از تلفات منتشر نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید