تصمیم مهم نظامی ارمنستان/ پاشینیان سازمان پیمان امنیت جمعی را تحریم کرد

کدخبر: ۶۳۱۳۹۷
اقتصادنیوز: نخست وزیر ارمنستان گفت ایروان در نشست‌های ائتلاف نظامی شرکت نخواهد کرد.
تصمیم مهم نظامی ارمنستان/ پاشینیان سازمان پیمان امنیت جمعی را تحریم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پاشینیان امروز چهارشنبه در این خصوص در صحن پارلمان ارمنستان توضیح داد: تعلیق روابط با سازمان پیمان امنیت جمعی به این معنی است که ایروان عضو دائم سازمان نیست و در رویدادهای سطح بالا شرکت نخواهد کرد.

ارمنستان یک عضو سازمان پیمان امنیت جمعی است که اعضای آن قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و بلاروس هستند.

پاشینیان پس از تیرگی روابط با روسیه در چندین نشست اخیر این سازمان شرکت نکرد. وی به تازگی اعلام کرده است که عضویت ارمنستان در سازمان پیمان امنیت جمعی تعلیق شده است.

خبر مرتبط
آغاز مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان در برلین/ ایروان بیانیه داد

اقتصادنیوز: وزیران خارجه آلمان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در برلین امروز (چهارشنبه) دیداری سه‌جانبه آغاز کردند.

نخست وزیر ارمنستان بر این عقیده است که عضویت در پیمان امنیت جمعی مشکلات امنیتی برای ایروان ایجاد می‌کند و اینکه اگر به نگرانی‌های ایروان رسیدگی نشود، به طور کامل از این پیمان خارج می‌شود.

پاشینیان از زمان روی کار آمدن در سال 2018 روابط با اروپا و آمریکا را تقویت کرده است و بارها منجر به تنش در روابط با متحد سنتی خود روسیه شده است.

ارمنستان روسیه را متهم به ناکامی در دفاع از این کشور در برابر جمهوری آذربایجان شده است.

خبر مرتبط
استقبال آلمان از مذاکرات صلح ارمنستان و آذربایجان

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آلمان به عنوان میزبان مذاکرات صلح بین مقامات جمهوری آذربایجان و ارمنستان از گفت‌وگوی سازنده دو کشور استقبال کرد و این مذاکرات را برای ایجاد ثبات در قفقاز جنوبی مثبت ارزیابی کرد.

سفر بایراموف به آلمان برای مذاکرات صلح

«آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان امروز گفت که نشست بین هیات‌های دیپلماتیک ایروان و باکو به رهبری وزرای خارجه دو کشور در برلین برگزار شده است. در این نشست آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان نیز حضور داشت.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، بر اساس توافق حاصل شده در دیدار سه جانبه پاشینیان، الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان و اولاف شولتز صدراعظم آلمان، دیدار هیئت‌های آرارات میرزویان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روزهای 28 تا 29 فوریه در برلین برگزار می‌شود.

علی‌اف پیشتر اعلام کرد که باکو سازماندهی نشست بایراموف-میرزویان در برلین را که به پیشنهاد مقامات آلمانی برگزار می‌شود، مثبت ارزیابی می‌کند.

وی همچنین تاکید دارد که آلمان برخلاف فرانسه به وضوح بی طرفی خود را در روند صلح نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید