خبر مهم آذربایجان درباره مذاکرات صلح با ارمنستان

کدخبر: ۶۳۰۸۴۳
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خبر داد که تصمیم گرفته شده مذاکرات در راستای توافق صلح با ارمنستان از سر گرفته شود.
خبر مهم آذربایجان درباره مذاکرات صلح با ارمنستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

خبر مرتبط
باکو مدعی شد: ارمنستان منطقه‌ای در نخجوان را گلوله‌باران کرد

اقتصادنیوز: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان منطقه‌ای در نخجوان را گلوله‌باران کرده است.

به نقل از ای‌پی‌ای، بایراموف گفت: نشستی میان الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان در مونیخ برگزار شد و پس از آن تصمیم به آغاز مجدد این روند گرفته شد. قرار است در روزهای آینده مذاکرات رو در رو با هیئت ارمنستان در مورد پیمان صلح انجام شود.

رسانه‌های آذربایجانی به‌تازگی از دیدار سه‌جانبه رئیس‌جمهور آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان و صدراعظم آلمان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ خبر دادند. این مذاکرات با ابتکار صدراعظم آلمان در پی مناقشات اخیر میان دو کشور بر سر منطقه قره‌باغ انجام شده و اولین دیدار رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سال میلادی جاری است.

خبر مرتبط
آذربایجان برای حمله به ارمنستان آماده می‌شود؟

وزارت خارجه آذربایجان سخنان نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان مبنی بر آماده شدن باکو برای حمله به ارمنستان را تکذیب کرد و این سخنان را بی اساس توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی‌اف و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم درباره عادی‌سازی روابط جمهوری آذربایجان با ارمنستان و همینطور نشست‌ سه‌جانبه اخیر بین الهام علی‌اف با نیکول پاشینیان و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در محل کنفرانس امنیتی مونیخ به بحث پرداختند.

در این بیانیه دولت جمهوری آذربایجان آمده است: «الهام علی‌اف با تصدیق صلح غیررسمی موجود در منطقه بر اهمیت تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه آمریکا و جمهوری آذربایجان فراتر از روند کنونی عادی‌سازی روابط ایروان و باکو تاکید کرد.»

پیشتر دبیر شورای امنیت ارمنستان هم از دریافت پیشنهادات تازه جمهوری‌ آذربایجان برای توافق صلح دو کشور خبر داد. خبرگزاری آپا در این باره گزارش داد که «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان از دریافت این پیشنهادات خبر داد و گفت پیش‌نویس توافق صلح در دیدار آتی وزرای امور خارجه دو کشور مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید