هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت فاجعه‌بار در غزه

کدخبر: ۶۳۱۵۲۴
اقتصادنیوز: «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به اوضاع فاجعه بار نوار غزه، بر ضرورت برقراری آتش‌بس نهایی در این منطقه تاکید کرد و گفت: انسانیت ما وابسته توقف جنایات در نوار غزه است.
هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت فاجعه‌بار در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ولکر تورک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه با اشاره به اوضاع فاجعه با نوار غزه گفت که بیش از ۱۰ هزار کودک فلسطینی در غزه یتیم شدند و بیش از ۳۰ هزار نفر از اهالی نوار غزه در جنگ علیه این منطقه جان خود را از دست دادند و ۹ هزار فلسطینی نیز در زندان های رژیم اشغالگر به سر می برند.

وی افزود: اهالی غزه در یک زندان باز و در خطر سوء تغذیه به سر می برند و آب آشامیدنی پاکیزه در این مناطق وجود ندارد.

ولکر تورک با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح های کشنده در مناطق مملوء از جمعیت در نوار غزه، افزود: آنچه در غزه اتفاق می افتد، در سطح ارتکاب جنایت جنگی از سوی اسرائیل است و ما نسبت به پیامد عملیات نظامی تل‌آویو در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار می دهیم و باید آتش‌بس نهایی در غزه اجرا و اسرا آزاد شوند چرا که انسانیت ما وابسته به توقف جنایات غزه است.

دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل نیز بتازگی با تاکید بر ضرورت دستیابی به توافق آتش بس برای ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه، اعلام کرد که شرایط در این منطقه بسیار وخیم و امداد رسانی به آن کاملا دشوار است.

این نهاد بین المللی پیشتر نیز اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یک کاروان امدادرسان در زمینه انتقال بیماران فلسطینی از خان یونس را متوقف و یک امداد رسان و چند تن دیگر را مجبور به درآوردن لباس هایشان کرده است.

خبر مرتبط
هشدار جدید سازمان ملل درباره اسرائیل

اقتصادنیوز: گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت: می‌دانیم که اسرائیل تدابیر پیشگیرانه مورد نظر دادگاه دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که نزدیک به ۵ ماه از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می گذرد و تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد، تاکنون بیش از ۳۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند و رژیم اشغالگر با محاصره مردم غزه و جلوگیری از ورود کمک های غذایی و حیاتی در حال خلق یک تراژدی دیگر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی