ماکرون کوتاه نیامد/ اعزام سربازان فرانسوی به اوکراین

کدخبر: ۶۳۱۵۷۰
اقتصادنیوز: رییس جمهور فرانسه درباره اظهاراتش مبنی بر اعزام نیرو به اوکراین، گفت : پیش از گفتن حرف‌هایش، کاملا درباره آن فکر کرده بود!
ماکرون کوتاه نیامد/ اعزام سربازان فرانسوی به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه که اظهارات اخیرش درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، با واکنش منفی مقامات غربی مواجه شده بود، می‌گوید که کاملا عامدانه درباره اعزام نیرو به کی‌یف حرف زده است!

ماکرون در جریان بازدید از دهکده المپیک در حومه پاریس، در جمع خبرنگاران گفت: این قبیل موضوعات، نسبتا جدی هستند. تک تک کلماتم را درباره این موضوع سبک و سنگین و درباره تمام جوانب آن فکر کرده بودم و کاملا حساب‌شده بود.

رییس جمهور فرانسه در عین حال از ارایه هرگونه «اظهارنظر ژئوپولیتیکی» دراین‌باره خودداری کرد و گفت که نباید جنگ اوکراین را با افتتاح دهکده المپیک قاطی کرد و افزود: ورزش باید به صلح و آرامش کمک کند.

ماکرون ۲۶ فوریه در اجلاسی در پاریس درباره اوکراین که با حضور حد.ود ۲ نماینده از کشورهای غربی برگزار شد، احتمال اعزام نیروی زمینی از کشورهای غربی به اوکراین را رد نکرد. او همچنین گفت که هیچ اجماعی درباره این موضوع وجود ندارد اما چنین سناریویی را نمی‌توان در آینده از روی میز حذف کرد.

خبر مرتبط
صدراعظم آلمان برای ماکرون شمشیر را از رو بست

اقتصادنیوز: اولاف شولتس، صداعظم آلمان اعلام کرد که ناتو و در آلمان در جنگ اوکراین علیه روسیه شرکت نخواهند کرد.

پس از این اجلاس، نمایندگان اکثر کشورهای شرکت‌کننده اعلام کردند که کشور متبوع‌شان هیچ قصدی برای اعزام نیرو به اوکراین ندارد و قویا با اظهارات ماکرون مخالفت کردند.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه امروز در نطق وضعیت کشور اعلام کرد که اعزام نیرو از غرب به اوکراین، تبعات غم‌انگیزی برای آنها به همراه خواهد داشت.

خبر مرتبط
فشار ماکرون بر نتانیاهو درباره عملیات نظامی در غزه

اقتصادنیوز: رئیس جمهور فرانسه گفت: من بر نخست وزیر اسرائیل درباره عملیات نظامی در غزه فشار می‌آورم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید