وزیر صهیونیستی: واشنگتن به‌دنبال ایجاد اختلاف در اسرائیل است

کدخبر: ۶۳۲۴۵۸
اقتصادنیوز: وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با اشاره به سفر ناهماهنگ عضو ارشد کابینه جنگ این رژیم به واشنگتن، دولت آمریکا را به تلاش برای ایجاد اختلاف شدید در کابینه رژیم صهیونیستی متهم کرد.
وزیر صهیونیستی: واشنگتن به‌دنبال ایجاد اختلاف در اسرائیل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به تنهایی به واشنگتن سفر کرد و مایه تاسف است که این سفر از قبل با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم هماهنگ نشده بود.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که دولت آمریکا به دنبال توقف جنگ (علیه غزه) و به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

به نقل از خبرگزاری سما، اسموتریچ با بیان اینکه گانتس حلقه ضعیف است، افزود او از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در خانه‌اش میزبانی کرده است و از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کند و این را در گذشته نیز بارها بیان کرده است.

خبر مرتبط
جنایت شرم‌آور اسرائیلی‌ها علیه مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها

اقتصادنیوز: هیئت سازمان ملل خبر داد که گزارش‌هایی دریافت کرده که حاکی از آزار جنسی مردان و زنان فلسطینی در بازداشتگاه‌ها و پست‌های بازرسی اسرائیل است.



اسموتریچ معتقد است دولت آمریکا قصد دارد با کمک گانتس در کابینه و جامعه صهیونیستی «گند بالا آورده» و اختلاف ایجاد کند.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد گانتس به نفع دولت آمریکا بازی می‌کند و در واقع طرح آنها برای تشکیل کشور فلسطین را ترویج می‌کند.

او از گانتس خواست در این سفرش به آمریکا، تعهد خود را به تصمیم کابینه و پارلمان رژیم صهیونیستی در مخالفت با تشکیل کشور فلسطین اعلام کند.

بنی گانتس وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و رقیب سیاسی بنیامین نتانیاهو که روز یکشنبه وارد واشنگتن شده، قرار است امروز (دوشنبه) با کامالا هریس، معاون جو بایدن و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده دیدار و گفت‌وگو کند.

این سفر گانتس بدون هماهنگی با نتانیاهو در حالی صورت گرفته که طبق گزارش‌های آمریکایی صبر واشنگتن در قبال رفتار نتانیاهو در جنگ غزه و ادعاها درباره اینکه او توسط ۲ شریک خود در کابینه (وزیر دارایی و وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی) محدود شده، سر آمده است.

طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، گانتس و نتانیاهو از ابتدای جنگ غزه درباره نحوه مدیریت این جنگ، پرونده اسیران صهیونیستی و مرحله پساجنگ غزه باهم اختلاف نظر شدیدی دارند و حالا این سفر ناهماهنگ گانتس، اختلافات میان او و نتانیاهو را تشدید خواهد کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید