واکنش تند ریاض با حذف نقش آنروا در کمک‌رسانی به غزه

کدخبر: ۶۳۲۵۰۰
اقتصادنیوز : نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با تلاش‌ها برای حذف نقش آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در کمک‌رسانی به مردم غزه مخالفت کرد.
 واکنش تند ریاض با حذف نقش آنروا در کمک‌رسانی به غزه

 به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، عبدالعزیز الواصل اعلام کرد که کشورش قاطعانه با هرگونه تلاش‌ها برای حذف نقش آنروا و مأموریت اعطا شده به آن را رد می‌کند.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد بار دیگر خواستار اتخاذ تمام تدابیر ممکن برای توقف جنگ و ورود کمک‌ها به نوار غزه شد.

خبر مرتبط
مصر به جزایرش چوب حراج زد/ رقابت عربستان و امارات برای تقسیم دریای سرخ

اقتصادنیوز: به گفته منابع دولتی مصر، عربستان سعودی در آستانه امضای قراردادی 15 میلیارد دلاری با قاهره برای توسعه راس غمیله، مقصد گردشگری اصلی دریای سرخ، به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کاهش بحران اقتصادی است.

وی کارزار تحریک‌آمیز و ادامه‌دار رژیم صهیونیستی علیه آنروا و عزم این رژیم برای حذف آن در غزه را محکوم و بر نقش کلیدی آنروا در کاهش مشکلات آوارگان فلسطینی و ایجاد ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید