آمریکا، ادعای سنگاپور را تکذیب کرد

کدخبر: ۶۳۲۵۰۲
اقتصادنیوز : پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون ادعای نگ انج هن وزیر دفاع سنگاپور مبنی بر استفاده واشنگتن از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین را رد کرد.
آمریکا، ادعای سنگاپور را تکذیب کرد

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا  ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه مناسب نیست که من به نمایندگی از وزارت دفاع سنگاپور صحبت یا سعی کنم نظرات آنها را روشن کنم اما می‌توانم تائید کنم که ایالات متحده از جنگنده‌های اف-۳۵ در اوکراین استفاده نمی‌کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: حمایت ما از اوکراین همیشه بر اساس ارائه تسلیحاتی متمرکز بوده که خودشان دانش و توانایی استفاده از آنها را در جنگ علیه روسیه در اختیار دارند.

خبر مرتبط
هراس از تکرار سرنوشت اوکراین در تایوان/ خواب آشفته «شی»و «پوتین» برای جهان!

اقتصادنیوز: وقتی کولاس یوتاکا، سخنگوی سابق ریاست جمهوری تایوان، مصاحبه اخیر تاکر کارلسون با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تماشا کرد، تنها به یک چیز فکر می کرد.او گفت: پوتین و شی جین پینگ شباهت دارند. زیرا هر دوی آنها معتقدند که نماینده قدرت امپراتوری قدیمی در کشورهای خود هستند و رهبران برگزیده ای هستند که می توانند از کشورهای خود در برابر قدرت های خارجی دفاع کنند. آنها می خواهند برای همیشه در قدرت بمانند. اما این ایده ترسناک است.»

به نوشته اسپوتنیک، وزیر دفاع سنگاپور پیش‌تر در جلسه کمیته تدارکات عمومی پارلمانی این کشور گفت که ایالات متحده از جنگنده‌های اف-۳۵ برای مکان‌یابی و شناسایی سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در اوکراین استفاده کرده و این اطلاعات را با شرکای خود در ناتو به اشتراک گذاشته است.

ارسال کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با تدارک مهمات توپخانه و آموزش نیروهای این کشور آغاز شد و به اهدای تانک، خودروهای زرهی، سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی، موشک‌ها و بمب‌های خوشه‌ای افزایش یافت.

در همین حال مسکو بارها نسبت به ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین هشدار داده و گفته است که این اقدام، فقط به طولانی‌تر شدن این درگیری خواهد انجامید.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید