انگلیس به آلمان سفارش کرد/ اوکراین به موشک‌های دوربرد تاروس دسترسی پیدا می کند؟

کدخبر: ۶۳۲۵۵۳
اقتصادنیوز : با وجود افشای مکالمات افسران نیروی هوایی ارتش آلمان درباره ارسال تسلیحات به اوکراین و حمله احتمالی کی‌یف به پل کریمه، انگلیس به برلین تاکید کرده تا موشک‌های دوربرد «تاروس» را به اوکراین بدهد.
  انگلیس به آلمان سفارش کرد/  اوکراین به موشک‌های دوربرد تاروس دسترسی پیدا می کند؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یکی از سخنگوهای دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: انگلیس نخستین کشوری بود که موشک‌های دوربرد نقطه‌زن را برای اوکراین تامین کرد و ما به متحدان خود تاکید داریم تا همین کار را انجام دهند.

حضور تعداد کمی از نیروهای انگلیسی در اوکراین اخیرا توسط دفتر نخست وزیری تایید شده بود.

به نوشته روزنامه گاردین، بعضی از مقام‌های سابق وزارت دفاع انگلیس گفته‌اند که باور دارند این افشاگری اگرچه آزاردهنده است اما چشمگیر نیست.

خبر مرتبط
هراس از تکرار سرنوشت اوکراین در تایوان/ خواب آشفته «شی»و «پوتین» برای جهان!

اقتصادنیوز: وقتی کولاس یوتاکا، سخنگوی سابق ریاست جمهوری تایوان، مصاحبه اخیر تاکر کارلسون با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تماشا کرد، تنها به یک چیز فکر می کرد.او گفت: پوتین و شی جین پینگ شباهت دارند. زیرا هر دوی آنها معتقدند که نماینده قدرت امپراتوری قدیمی در کشورهای خود هستند و رهبران برگزیده ای هستند که می توانند از کشورهای خود در برابر قدرت های خارجی دفاع کنند. آنها می خواهند برای همیشه در قدرت بمانند. اما این ایده ترسناک است.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفته که این مکالمه افشا شده یکبار دیگر نشان دهنده نقش و دخالت مستقیم «غرب جمعی» در درگیری اوکراین است.

در این میان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز روز دوشنبه گفته بود که نظرش درباره موشک‌های تاروس تغییر نمی‌کند و نگرانی‌اش را درباره این که اوکراین ممکن است از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن هر چیزی در روسیه استفاده کند، ابراز کرد.

شولتش گفته بود: کنترل بر روی موشک‌های تاروس که از نظر تئوری می‌تواند هر هدفی را در مسکو بزند، تنها در صورتی تضمین می‌شود که سربازان آلمانی نیز به صورت مستقیم در شلیک آنها دست داشته باشند و این مساله کاملا دور از ذهن است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید