مسکو دست به کار شد/ تقویت نیروهای نظامی روسیه برای مقابله با ناتو

کدخبر: ۶۳۲۶۷۶
اقتصادنیوز: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد : کشورش نیروهای نظامی خود را تقویت خواهد کرد.
مسکو دست به کار شد/ تقویت نیروهای نظامی روسیه برای مقابله با ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که روسیه نیروهای نظامی خود را در شمال و غرب این کشور تقویت کرده تا به آنچه که مسکو «تجمع نیروهای ناتو» در نزدیکی روسیه می‌نامد، پاسخ دهد.

وی افزود: در زمینه افزایش پتانسیل نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و الحاق کشورهای فنلاند و سوئد به این سازمان، ما اقداماتی را برای تقویت نظامی در شمال انجام داده‌ایم.

شویگو جزئیات بیشتری درباره این اقدامات ارائه نکرد.

خبر مرتبط
روسیه از آلمان شکایت می کند/ علت چیست؟

اقتصادنیوز: متن شکایت روسیه از آلمان به این شرح است: «حمله به پل کریمه با مشارکت آلمان آغازگر جنگ تجاوزکارانه علیه روسیه خواهد بود و احتمالاً نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود».

در پاسخ به جنگ اوکراین، فنلاند به ائتلاف کشورهای عضو ناتو پیوسته و سوئد در حال پیوستن به این ائتلاف است.

این هفته قرار است بیش از ۲۰۰هزار نفر از نیروهای نظامی کشورهای نروژ، فنلاند و سوئد در رزمایشی با عنوان «پاسخ نوردیک ۲۰۲۴» شرکت کنند که ناتو می‌گوید این رزمایش با هدف تمرکز روی دفاع جمعی برگزار می‌شود.

خبر مرتبط
انتقاد مکرون از متحدان اوکراین/تلاش فرانسه برای باخت روسیه

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه تأکید کرد: ما هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نتواند در این جنگ پیروز شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به غرب هشدار داده است که در صورت اعزام نیروهای غربی برای جنگ در اوکراین، خطر بروز جنگ هسته‌ای جهان را تهدید می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید