معرفی برندگان سه شنبه بزرگ در آمریکا

کدخبر: ۶۳۲۸۱۷
اقتصادنیوز : رئیسان جمهوری پیشین و کنونی آمریکا توانستند در انتخابات درون حزبی "سه شنبه بزرگ" در اکثر رقابت ها بر رقیبان خود پیروز شوند.
 معرفی برندگان سه شنبه بزرگ در آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تارنمای "ریل کلیر پالیتیکس" دقایقی پیش اعلام کرد که دونالد ترامپ با وجود شکست در رقابت های درون حزبی ایالت ورمونت توانست در ۱۲ ایالت دیگر سفیر پیشین آمریکا و تنها رقیب جمهوریخواه خود را شکست دهد.

جو بایدن نیز با وجود شکست از یک دموکرات گمنام در رای گیری انجمن های حزبی جزایر ساموآ، در ۱۵ ایالت دیگر بر رقیبان و آرای اعتراضی "غیر متعهد" و "هیچکدام" پیروز شد.

خبر مرتبط
ترامپ ، نیکی هیلی را شکست داد

اقتصادنیوز :دونالد ترامپ در گردهمایی درون حزبی ایالت داکوتای شمالی توانست رقیب خود «نیکی هیلی» را که به تازگی برای اولین بار در واشنگتن دی‌سی پیروز شده بود، شکست دهد.

گرچه هنوز نتایج انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان در ایالات یوتا و آلاسکا اعلام نشده، با این حال صاحبنظران و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که ترامپ و بایدن نامزدهای احزاب دموکرات و جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۵ آبان خواهند بود.

نیکی هیلی که به تارگی و برای نخستین بار در پایتخت آمریکا بر ترامپ پیروز شد، در انتخابات دیشب نیز با کسب ۵۰ درصد آراء رای دهندگان ایالت ورمونت، رئیس پیشین خود را برای دومین بار شکست داد.

بایدن هم در جریان رای گیری انجمن های حزبی جزایر ساموآ با کسب ۴۴ درصد آرا از جیسون پالمر که ۵۶ درصد آراء را به دست آورده بود، شکست خورد.

میانگین نتایج نظرسنجی های اخیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که ترامپ با اختلافی اندک از بایدن پیش است.

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید