المالکی: زنان و کودکان، قربانیان اصلی کشتار جمعی در غزه هستند

کدخبر: ۶۳۲۹۵۴
اقتصادنیوز: وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست اتحادیه عرب گفت: زنان و کودکان بیش از ۷۳ درصد از شهیدان نوار غزه را تشکیل می‌دهند.
المالکی: زنان و کودکان، قربانیان اصلی کشتار جمعی در غزه  هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب اعلام کرد که بیش از ۷۳ درصد از شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون را زنان و کودکان هستند.

المالکی ادامه داد: اسرائیل از بیش از ۱۵۰ روز پیش تاکنون به تحمیل قحطی و گرسنگی به مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد. افقی برای احتمال توقف جنگ غزه که وارد ششمین ماه خود شده است وجود ندارد و اسرائیل به نسل‌کشی ادامه می‌دهد. اشغالگران اسرائیلی جنگ جدیدی را علیه ساکنان غزه به راه انداخته‌اند؛ جنگ تحمیل قحطی و گرسنگی.

خبر مرتبط
انتقاد تند یک روزنامه از پرتاب هوایی کمک‌های امدادی به غزه/ اوج انحطاط اخلاقی است

اقتصادنیوز: روزنامه الخبر چاپ الجزایر، نوشت: پرتاب هوایی کمک‌های غذایی در نوار غزه به منظور امداد رسانی به ساکنان این منطقه، بی شرمی نظام بین الملل و انحطاط اخلاقی جامعه جهانی را به تصویر کشید.

وی افزود: جهان در برابر نسل‌کشی و کشتار جمعی فلسطینیان به ۳ گروه تقسیم شده است؛ گروهی از توقف آن ناتوان هستند، گروهی نسبت به آن سکوت کرده‌اند و گروه دیگری نیز از آن حمایت می‌کنند. شورای امنیت با استقاده ظالمانه از وتو کارایی خود را از دست داده و این موضوع به اسرائیل در ارتکاب جنایت نسل‌کشی و کشتار جمعی حاشیه امنیت داده است.

خبر مرتبط
انگلیس انگشت اتهام را به سوی اسرائیل گرفت/ تل‌آویو مسئول فاجعه غزه است

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس که کشورش به‌عنوان یکی از حامیان اصلی اسرائیل، در کشتار مردم غزه همدست است، اعتراف کرد که این رژیم به‌عنوان قدرت اشغالگر، مسئول اوضاع انسانی در غزه است.

المالکی گفت: اسرائیل و باندهای شهرک‌نشینان از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۳۰۰ فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند. همچنین بیش از ۷۰۰۰ نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

وی ادامه داد: ما از کشورهایی که اقداماتی را در خصوص توقف تأمین مالی آنروا انجام داده‌اند می‌خواهیم که این اقدامات را مورد بازنگری قرار دهند و اسرائیل را درباره اقداماتش علیه آنروا مواخذه کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید