اوضاع فاجعه بار 60 هزار زن باردار در غزه

کدخبر: ۶۳۳۱۹۲
اقتصادنیوز : وزارت بهداشت فلسطین همزمان با هشتم مارس (روز جهانی زن) به اوضاع فاجعه‌بار زنان در نوار غزه پرداخت و اعلام کرد که از آغاز تجاوزهای اسرائیل به این منطقه تاکنون، ۹هزار زن به شهادت رسیدند.
 اوضاع فاجعه بار 60 هزار زن باردار در غزه

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکید کرد که جامعه بین‌الملل هیچ اهمیتی به حقوق زنان فلسطینی نمی‌دهد و در برابر تجاوز دشمن صهیونیستی علیه آنان سکوت کرده است.

«اشرف القدره» تاکید کرد که دشمن اشغالگر ۹ هزار زن فلسطینی را در جنگ علیه غزه به شهادت رسانده که هزاران نفر از آنان مادر، زنان باردار و جزو کادر درمانی و پزشکی بودند.

خبر مرتبط
برنامه 10 ساله نتانیاهو در غزه لو رفت

اقتصادنیوز : یک روزنامه اسرائیلی برنامه ۱۰ ساله اسراییل را برای ماندن در غزه افشا کرد.

وی تصریح کرد که ۶۰ هزار زن باردار در نوار غزه از سوء تغذیه، کم آبی و نبود مراقبت‌های مناسب پزشکی رنج می‌برند.

القدره همچنین گفت که ماهیانه حدود ۵ هزار زن باردار در شرایطی بسیار سخت و غیرامن در نوار غزه وضع حمل می‌کنند.

وی خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای جنگ علیه غزه و نسل‌کشی زنان فلسطینی و خانواده‌های آنان شد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از موسسات و سازمان‌های فعال در زمینه زنان نیز خواست به حمایت از زنان فلسطینی برخاسته و همه توان خود را برای توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان به کار گیرند.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت غزه روز گذشته (پنجشنبه) و در یکصد و پنجاه و سومین روز از جنگ در بیانیه ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۸۳ نفر شد و ۱۴۲ زخمی نیز برجای گذاشت.

در این بیانیه آمده است: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این باریکه از هفتم اکتبر تا به امروز به ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۲ هزار و ۲۹۸ تن اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در آستانه روز جهانی زن (هشتم مارس) با اشاره به شهادت بیش از ۹ هزار زن فلسطینی به دست رژیم اسرائیل، خواستار اخراج این رژیم از کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: «در روز جهانی زن، توانمندسازی زنان و تقویت حقوق آنها مستلزم رسیدگی به بی عدالتی ها است. »

نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «بیش از ۹ هزار زن فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در میان انفعال شورای امنیت سازمان ملل کشته شدند. باید جلوی اشغال کرسی های سازمان ملل توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی گرفته شود.»

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی