روسیه برای اوکراین چه خوابی دیده است؟/ درخواست مهم از شورای امنیت

کدخبر: ۶۳۳۳۳۵
اقتصادنیوز: مقام دولت روسیه در سازمان ملل خبر داد: کشور ش برای بررسی تحولات اوکراین در هفته‌های آینده درخواست نشست کرده است.
روسیه برای اوکراین چه خوابی دیده است؟/ درخواست مهم از شورای امنیت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دایم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد مسکو درخواست کرده تا در ۲۲ مارس نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین برگزار شود.

پولیانسکی در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد «خوب بود اگر نمایندگان ناتو در شورای امنیت منطق حیله‌گرانه این ائتلاف را برای ما توضیح می دادند. رهبران آن ابتدا به ما گفتند که ناتو باید در اوکراین گسترش یابد زیرا روسیه هرگز به یک کشور عضو ناتو حمله نخواهد کرد.

وی دراین‌باره افزود: آیا در اظهارات شما عقل سلیم و سازگاری وجود دارد؟ با این حال، به شکلی آشکار نشان داده می شود که شما از روسیه به عنوان یک دشمن و متجاوز تصویر می کنید و از این واقعیت اجتناب می کنید که تجاوز شما به روسیه با دخالت اوکراین حداقل ده سال پیش آغاز شده است.

خبر مرتبط
بخش خصوصی چین و روسیه با اقتصاد ایران کار نمی‌کنند؛فقط دولتها همکاری دارند!

جمشید عدالتیان، اقتصاددان درباره ادعای دولت مبنی بر رکورد زدن در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: اوج سرمایه‌گذاری خارجی متعلق به زمانی بود که برجام امضا شد.

پولیانسکی در ادامه گفت «ما در نشست جداگانه شورای امنیت (سازمان ملل) در ۲۲ مارس، همه این مسائل را که برای همکاران غربی ما ناخوشایند است، به تفصیل مورد بحث قرار خواهیم داد».

خبر مرتبط
توهین مقام ارشد روسیه به بایدن/ کُند ذهن دیوانه آبروی آمریکا را برده است

مدودف خاطر نشان کرد که هر چند روزولت مردی فلج و معلول سوار بر ویلچر بود «آمریکا را از رکود خارج کرد» اما جو بایدن «مردی دیوانه و مبتلا به کند ذهنی است که تمام فکرش صرف این است که بشریت را به جهنم بکشاند.»

این دیپلمات روس همچنین افزود نیکلاس دی ریویر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد در جریان سخنرانی خود در این نشست درباره ابتکار امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیروهای کشورهای غربی به اوکراین، چیزی نگفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید