سیاستمدار عراقی افشاگری کرد/ نظامیان آمریکا قصد خروج از کشور را ندارند

کدخبر: ۶۳۳۴۱۲
اقتصادنیوز: یکی از سیاستمداران عراقی گفت: آمریکا از شگرد رسانه ای به دور از واقعیت برای خارج نشدن از عین الاسد استفاده می‌کند.
سیاستمدار عراقی افشاگری کرد/ نظامیان آمریکا قصد خروج از کشور را ندارند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمد الدلیمی» یکی از رهبران ائتلاف «الانبار المتحد» درباره خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه عین الاسد گفت که آنچه دولت آمریکا درباره طرح عقب نشینی نیروهایش از این پایگاه مطرح می کند، با واقعیت تطابق ندارد.

وی افزود: این قبیل اظهارنظرها مصرف رسانه ای دارد و هدف، وقت کشتی و ماندن برای مدت طولانی به دلایلی است که برای همگان مشخص است.

الدلیمی تاکید کرد: آمریکا از شگرد رسانه ای به دور از واقعیت استفاده می‌کند. نیروهای حاضر در پایگاه عین الاسد رزمی هستند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت تبادلات پولی و بانکی ایران و عراق پس از رفع تعلیق فعالیت بانک ملی

اقتصادنیوز: رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: بنابراین فضایی که در رابطه با تعلیق فعالیت بانک ملی ایران در عراق، ایجاد شده بود با اطلاعیه بانک مرکزی عراق منتفی شده است.

آمریکایی‌ها همچنین شماری از نیروهای نظامی و سامانه‌های پدافندی را در سفارت خود در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی سبز در مرکز بغداد مستقر کرده‌اند.

سریال جنایات های آمریکا در داخل عراق همچنان ادامه دارد و آخرین آن نیز، هدف قرار دادن «ابوباقر الساعدی» یکی از فرماندهان مقاومت عراق بود.

خبر مرتبط
فوری/موشک‌های عراق به حیفا رسید/ پالایشگاه مهم نفتی اسرائیل سوخت/ مقاومت عراق بیانیه داد

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به پالایشگاه نفت حیفا خبر داد.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، دو روز پس از اقدام تروریستی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی سازمان الحشد الشعبی و شماری از یاران ایشان در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت های نظامیان آمریکایی در حمله به پایگاه های سازمان الحشدالشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید