هشدار تند و تیز فرانسه به اسرائیل/ تل‌آویو کاخ الیزه را عصبانی کرد

کدخبر: ۶۳۳۴۲۱
اقتصادنیوز: وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «فرانسه هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای را که چشم‌انداز راه‌حل دو دولتی را تضعیف کند، محکوم می‌کند.»
هشدار تند و تیز فرانسه به اسرائیل/ تل‌آویو کاخ الیزه را عصبانی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پاریس در بیانیه‌ای از کابینه رژیم صهیونیستی خواست که باتوجه‌به تنش‌های بسیار بالا در کرانه باختری و نزدیک‌شدن به ایام حساس ماه مبارک رمضان، فوراً از این تصمیم «غیرقابل‌قبول، غیرقانونی و غیرمسئولانه» عقب‌نشینی کند.

به نقل از سایت وزارت خارجه فرانسه، استعمار رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین که شامل تخلیه و تخریب سازه‌های فلسطینی در منطقه C و بیت‌المقدس شرقی نیز می‌شود، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و باید متوقف شود.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «فرانسه هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای را که چشم‌انداز راه‌حل دو دولتی را تضعیف کند، محکوم می‌کند.»

در پایان این بیانیه، وزارت خارجه فرانسه عنوان می‌کند: «با این روحیه است که ما تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی که در خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری مرتکب شده‌اند، تصویب کردیم.»

خبر مرتبط
هشدار تند و تیز مسکو به فرانسه / دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال شما نداریم

اقتصادنیوز، دیمیتری مدودف، به فرانسه هشدار داد که روسیه دیگر هیچ «خط قرمزی» در قبال این کشور ندارد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که شورای‌عالی برنامه‌ریزی و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی با احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان در کرانه باختری موافقت کرد که بیشتر آن در شهرک «معالیه ادومیم» در جنوب قدس اشغالی احداث می‌شود.

 این اقدام رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که کرانه باختری به دلیل یورش‌های مکرر ارتش رژیم صهیونیستی و بازداشت فلسطینی‌ها از هفتم اکتبر شاهد وضعیت امنیتی خوبی نیست. نیروهای صهیونیست از زمان شروع جنگ غزه اقدامات متجاوزانه خود را در کرانه باختری شدت بخشیده‌اند.

خبر مرتبط
جنگ اوکراین روسای جمهور فرانسه را دور هم جمع کرد/ جزئیات نشست مهم ماکرون با اولاند و سارکوزی

اقتصادنیوز: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه به طور جداگانه با فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی، روسای جمهور سابق فرانسه در کاخ الیزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید