دیدار محرمانه بوریس جانسون با مادورو

کدخبر: ۶۳۳۵۹۹
اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی از دیدار غیر رسمی نخست وزیر پیشین انگلیس با رئیس جمهور ونزوئلا خبر داد.
دیدار محرمانه بوریس جانسون با مادورو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ساندی تایمز گزارش داد بوریس جانسون، نخست‌وزیر پیشین انگلیس در ماه فوریه سال جاری میلادی با نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفتگو‌هایی غیررسمی انجام داد که گفته می‌شود بحث‌ها بر جنگ در اوکراین متمرکز بود.

دفتر جانسون به این رسانه تایید کرد که نخست وزیر پیشین، دیوید کامرون وزیر امور خارجه را در جریان سفر ماه گذشته خود به ونزوئلا قرار داده است و جانسون نیز به دنبال شرایطی برای عادی سازی روابط بین دو کشور است. دفتر جانسون به تایمز گفت: این یک دیدار خصوصی بود، اما بوریس در راه به وزیر خارجه پیام داد.

خبر مرتبط
مادورو هشدار دریافت کرد

اقتصادنیوز : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده به مادورو هشدار داده که دستگیری مقام‌ها و اشخاص برجسته مردمی توافق لغو نسبی تحریم‌ها علیه کاراکاس را که سال گذشته میلادی به دست آمد، به خطر می‌اندازد.

در مجموع، جانسون کمتر از یک روز در ونزوئلا ماند و درباره درگیری در اوکراین با مادورو رایزنی کرد، شرایط عادی سازی روابط ونزوئلا با انگلیس و کاهش تنش با گویان را مورد بحث قرار داد (کاراکاس با گویان مستعمره سابق انگلیس اختلاف ارضی دارد).

ساندی تایمز تاکید کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی این نشست را آغاز کرده است وجود ندارد. در همان زمان، منابع این روزنامه خاطرنشان کردند که جانسون به عنوان یک کانال غیررسمی برای انتقال اطلاعات عمل می‌کند، زیرا انگلیس و غرب به طور کلی نیاز به حفظ روابط با یک "کشور مهم استراتژیک" دارند.

خبر مرتبط
مادورو نسل کشی در غزه را هولوکاست نامید

اقتصادنیوز : رئیس‌ جمهور ونزوئلا گفت که مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال است که قربانی نسل‌کشی بوده‌اند و آنچه را که تجربه می‌کنند هولوکاست نامید.

بانک انگلیس حدود ۳۰ تن شمش طلای ونزوئلا به ارزش کل حدود ۲ میلیارد دلار در اختیار دارد. دولت ونزوئلا بار‌ها تلاش کرده بخشی از طلا را پس بگیرد، اما بانک با آن مخالفت کرده است.

ماه گذشته، دولت ونزوئلا به نماینده محلی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر دستور داد تا کشور را ترک کند. او متهم به توطئه علیه دولت کاراکاس بود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید