درخواست مهم پاپ فرانسیس از اوکراین

کدخبر: ۶۳۳۶۰۶
اقتصادنیوز:رهبر کاتولیک‌های جهان از مقامات دولت اوکراین خواست در آغاز گفت‌وگوهای صلح با روسیه شجاعت نشان دهند و آن را شرم‌آور ندانند.
درخواست مهم پاپ فرانسیس از اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد دولت اوکراین باید وارد گفت‌وگوهای صلح با روسیه شود و در این زمینه شجاعت نشان دهد و آن را مایه شرمساری نداند.

پاپ فرانسیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «RSI» سویس در پاسخ به اینکه آیا «برافراشتن پرچم سفید نشان‌دهنده شجاعت اوکراین است یا مشروعیت‌بخشی به طرف قوی‌تر» گفت: کسی که به مردم اهمیت می‌دهد و شجاعت بلندکردن پرچم سفید و آغاز مذاکرات صلح را دارد واقعا قوی است.

وی در عین حال افزود که وقتی کسی از شکست خود آگاه است، اشتباهی رخ داده است، لازم است شجاعت نشان داده و با مذاکره موافقت کند.

خبر مرتبط
درخواست مجدد پاپ برای توقف جنگ غزه

اقتصادنیوز: هبر کاتولیک‌های جهان امروز بار دیگر خواستار پایان دادن به درگیری‌ها در غزه شد.

پاپ در ادامه افزود: ممکن است یک نفر احساس شرم کند، اما در غیر این صورت، قبل از اینکه همه چیز تمام شود، چند نفر دیگر کشته خواهند شد؟

خبر مرتبط
درخواست مهم پاپ از دیپلمات ها

اقتصادنیوز : پاپ فرانسیس خواهان توقف درگیری و جنگ در تمام جبهه‌ها از جمله جبهه لبنان شد.

به گفته پاپ فرانسیس مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه می‌تواند از طریق میانجی‌های بین‌المللی تسهیل شود. وی دراین‌باره افزود: مثلا ترکیه و سایر کشورها می‌توانند میانجی‌گری کنند. نباید از مذاکرات شرم داشت که از وقوع بدترین ها جلوگیری می کند.» پاپ تاکید کرد: «نکشیدن کشور به سوی خودکشی به شجاعت واقعی نیاز دارد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید