بحران در روابط آمریکا و اسرائیل بالا گرفت

کدخبر: ۶۳۳۶۲۰
اقتصادنیوز: بحران اشغالگران با دولت آمریکا به رهبری جو بایدن در حال افزایش است و ممکن است بر کمک‌های ایالات متحده به تل‌آویو تأثیر بگذارد.
بحران در روابط آمریکا و اسرائیل بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه گزارش داد که بحران بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و دولت آمریکا در حال افزایش است.

این شبکه افزود مقامات امنیتی برجسته به نتانیاهو درباره ترس واقعی نسبت به متضرر شدن از لحاظ کمک‌های آمریکا به اشغالگران، هشدار داده‌اند.

این کانال در وبگاه خود نوشت که برآوردهای اسرائیلی حاکی از آن است که یک ترس امنیتی واقعی نسبت به متضرر شدن از لحاظ کمک‌های نظامی و امنیتی آمریکا به اسرائیل، به‌ویژه با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا، وجود دارد.

خبر مرتبط
جنایت جدید اسرائیل/ صفوف انتظار فلسطینی ها تیرباران شد

اقتصادنیوز: ارتش رژیم صهیونیستی در میان سکوت محافل بین المللی به جنایات خود ادامه می دهد.

این کانال عبری زبان اشاره کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، چند روز پیش در جریان سفر بنی گانتس، یکی از اعضای کابینه جنگ به واشنگتن در ملاقات با او بر تعهد دولت بایدن به امنیت اسرائیل و محکومیت عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد.

اما وبگاه آکسیوس به نقل از سه مقام اسرائیلی و آمریکایی نوشت بنی گانتس در جریان سفر به واشنگتن با انتقادات شدید و پرسش‌های سخت درخصوص بحران وخیم انسانی در غزه و استراتژی جنگ مواجه شده و متوجه شده است که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در مشکلات عمیقی فرو رفته است. 

خبر مرتبط
اظهارات عجیب بایدن درباره تعیین خط قرمز برای اسرائیل

رئیس جمهوری آمریکا حمله اسرائیل به رفح را «خط قرمز» خواند اما تاکید کرد دفاع از این رژیم، حیاتی است.

منابع آگاه که هویتشان فاش نشده است، اعلام کردند بنی گانتس درجریان دیدار با کامالا هریس و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با چنین وضعیتی مواجه شده است.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی گفت که گانتس متوجه ناامیدی عمیق کاخ سفید نسبت به کابینه رژیم صهیونیستی در حال حاضر شده است. 

این در حالی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده اخیرا اظهار داشت که «شانس دستیابی به توافق قبل از ماه رمضان کم است».

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، بایدن روز جمعه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران نگرانی «عمیق» خود را درباره تشدید خشونت‌ها که ممکن است در ماه رمضان در شرق بیت‌المقدس رخ دهد، ابراز کرد.

جرمی لارنس، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که «سازمان ملل متحد نیز عمیقاً نگران احتمال محدود کردن دسترسی فلسطینیان به مسجد الاقصی در بیت‌المقدس توسط اسرائیل است که می‌تواند منجر به تنش‌های بیشتر شود».

از سوی دیگر، آجیت سونگا، سخنگوی دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در غزه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو گفت: «در صورت حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ممکن است مرتکب جنایات علیه بشریت شوند.»

سونگا افزود: «وقتی از جنایات فجیعی که ممکن است انجام شود و در غزه نیز انجام شده صحبت می‌کنیم، منظورمان جنایات خاص علیه بشریت است و اینکه حمله اسرائیل به شهر رفح می‌تواند منجر به جنایت علیه بشریت شود و این نباید اتفاق بیفتد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید