سفیر آمریکا در بوداپست احضار شد

کدخبر: ۶۳۴۳۰۵
اقتصادنیوز: وزارت خارجه مجارستان، سفیر آمریکا در این کشور را به علت اظهارات اخیر رئیس‌جمهورش فراخواند.
سفیر آمریکا در بوداپست احضار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هفته گذشته بایدن از دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان انتقاد کرده و اوربان متهم کرده بود که به دنبال دیکتاتوری است.

وزیر خارجه مجارستان در واکنش به این اظهارات گفت: ما مجبور به گوش دادن به چنین دروغ‌هایی از سوی هیچکسی نیستیم؛ حتی اگر آن شخص رئیس‌جمهور آمریکا باشد.

وی افزود: پس از ابراز این دروغ‌ها علیه نخست‌وزیر مجارستان، ما امروز سفیر آمریکا به وزارت‌ خارجه را احضار کردیم.

خبر مرتبط
اتحادیه اروپا علیه مجارستان دست به کار شد/ تصمیم جدی 120 نماینده برای بوداپست

اقتصادنیوز : یک نماینده بانفوذ فنلاندی در پارلمان اروپا اعلام کرد که حدود ۱۲۰ نماینده پارلمان اروپا در استراسبورگ طوماری را امضا کرده‌اند تا مجارستان را از حق رای در اتحادیه اروپا محروم کنند.

اوربان روز شنبه در پیامی ویدیویی در صفحه فیس‌بوک خود پس از دیدار روز جمعه خود با ترامپ در اقامتگاه مارالاگو در فلوریدا مدعی شد که دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر و بازگشت دوباره به کاخ سفید قادر به توقف جنگ میان روسیه و اوکراین خواهد بود.

خبر مرتبط
بررسی هزینه های زندگی در مجارستان؛ بوداپست شهر ارزان برای مهاجران/ مسکن و غذا بخش اصلی هزینه‌ها

اقتصادنیوز: هزینه های زندگی در مجارستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی نسبتا پایین است، اما هزینه اجاره بها در سال های اخیر رو به افزایش بوده است.



بایدن در واکنش به این دیدار و اظهارات اوربان گفته بود: می‌دانید که او [ترامپ] امروز در مارالاگو با چه کسی ملاقات می‌کند؟ اوربان مجارستانی که صراحتا گفته است که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد، او به دنبال دیکتاتوری است.

وی مدعی شد که خودش به دنبال آینده‌ای است که در آن از دموکراسی دفاع کنیم، نه اینکه آن را کاهش دهیم.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها قول داده است که در صورت بازگشت به دفتر کاخ سفید، مناقشه اوکراین را «ظرف ۲۴ ساعت» حل و فصل خواهد کرد و مدعی شد که با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پای میز مذاکره می‌نشیند. این در حالیست که در پاییز ۲۰۲۲، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که کی‌یف را از مذاکره با پوتین منع می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید